به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان، به نقل از ساینس آلرت، محققان MIT یک رابط کامپیوتری جدید اختراع کرده اند، که کاملا آزاد و بدون صدا است، اما امواج مغزی شما را نیز مطالعه نمی کند. در عوض، آن چیزی به نام فراماسونری، و یا گفتار خاموش است، برای وقتی فرد کلمات را در سر خود بیان می کند.

این AlterEgo نامیده می شود و شامل یک هدفون پوشیدنی است که در اطراف گوش و چانه پوشنده قرار می گیرد و یک سیستم رایانه ای که  پردازش داده های برداشتی توسط هدفون را پردازش و اطلاعات را ترجمه، و خروجی پاسخ را ارائه می کند.

آرناف کاپور محقق ارشد، از آزمایشگاه MIT، می گوید: "انگیزه برای ایجاد این هدفون یک دستگاه  هوش مصنوعی تقویت هوش بود."

ایده ما این است: آیا می توانیم یک پلت فرم محاسباتی داشته باشیم که بیشتر درونی است، که به نوعی انسان و ماشین را می سازد و به نظر می رسد که توسعه داخلی شناخت خودمان است؟ ."

این سیستم کمی شبیه یک پروتز Myolectric کار می کند.

هنگامی که قصد دارید عمل کنید، مغز شما سیگنال های الکتریکی را به عضلات خود می فرستد تا به آنها بگوید چه کاری باید انجام شود.

با استفاده از پروتز، الکترومیوگرافی برای ضبط این سیگنال های الکتریکی استفاده می کند و آنها را به یک پردازنده ارسال تا سیگنال هایی را که برای کاربر انجام می دهند، به یک پروتز رباتیک بفرستند.

صحبت کردن کمی پیچیده تر است، اما مفهوم پایه یکسان است.

هنگامی که شما به یک کلمه فکر می کنید، مغز شما سیگنال ها را به عضلات چهره و گلو شما می فرستد تا این حرف را برای صحبت کردن شکل دهد. این ناحیه جایگزین نامیده می شود و بسیاری از مردم هنگام خواندن آن را انجام می دهند.

هدفون AlterEgo شامل سنسورهای الکترودی است که در مناطق چهره و چانه پوشنده قرار می گیرد که این سیگنال ها قوی ترین و قابل اعتماد ترین هستند، همانطور که توسط تیم Kapur مشخص شده است.

این همچنین شامل یک جفت هدفون استخوان انتقالی است که در اطراف گوش پوشنده قرار می گیرد.

این صدا را مستقیما از طریق استخوان جمجمه خود انتقال می دهد، گوش های خود را آزاد می کند تا جهان را در اطراف شما بشنود.

در ترکیب، سنسورها به کاربر اجازه می دهند تا به صورت صریح "صحبت کند" با کامپیوتر از طریق فکر کردن به کلمات، و رایانه برای گفتن از طریق هدفون - مانند گوگل یا سیری می تواند بدون نیاز به گفتن "OK Google" یا "Hey Siri" در خیابان شلوغ صحبت کند. این هنوز نیاز به کالیبراسیون برای هر کاربر فردی دارد.

به این دلیل که هر سیگنال عصبی عضلانی کاربران کمی متفاوت خواهد بود، بنابراین سیستم باید یاد بگیرد که هر کاربر "لهجه"  خاص خود را دارد.

برای نمونه ، تیم تحقیقاتی AlterEgo وظایفی را با واژگان محدود با حدود 20 کلمه ایجاد کرد.

یکی از وظایف محاسباتی بود که در آن کاربر می توانست مشکلات بزرگ را جمع و یا ضرب بزند.

یکی دیگر از وظایف بازی های شطرنج بود که در آن کاربر دستورالعمل های فرعی را با استفاده از سیستم عددی شطرنج استاندارد انجام می دهد.

برای هر برنامه، آنها سپس یک شبکه عصبی برای نشان دادن سیگنال های عصبی عضلانی خاص به کلمات خاصی اعمال کردند.

هنگامی که تنظیمات اولیه سیگنال کلمه برای AlterEgo برنامه ریزی می شود، می تواند این اطلاعات را حفظ می کند تا مجددا آن را برای کاربران جدید پردازش کند.

برای یک مطالعه قابل استفاده، محققان 10 کاربر داشتند به علت نوروفیزیولوژی آنها، با صرف 15 دقیقه کالیبراسیون کار محاسباتی انجام شد سپس با استفاده از آن 90 دقیقه برای انجام وظایف صرف شد.

نرخ ترجمه آن 92 درصد دقیق بود - که، کاپور می گوید: احتمالا با تنظیم بهبود می یابد.

تیم در حال جمع آوری داده ها در مورد مکالمات پیچیده ای است که سعی می کند قابلیت های AlterEgo را گسترش دهد.

کاپور گفت: "ما در  حال جمع آوری داده ها هستیم و نتایج به خوبی ظاهر می شود." "من فکر می کنم که ما یک روز گفتگو کامل خواهیم داشت."

اگر آنها این کارها را انجام دهند، پیامدهای آن بسیار زیاد خواهد بود - به ویژه اگر آنها بتوانند ارتباطات انسان با انسان برقرار کنند.

این در محیط های پر سر و صدا و یا محیط هایی که سکوت مورد نیاز است، مفید خواهد بود، همچنین می تواند بدون ارتباط برقرار کردن، فرض شود که از عضلات فک و صورت خود استفاده می کنند.