به گزارش پارس نیوز، هم‌زمان با در دستور کار قرار گرفتن حمایتها و تسهیلات وزارت ارتباطات برای پیام‌رسانهای بومی، انتقاداتی نسبت به نحوه حمایتها از سمت بازیگران و فعالان این بخش مطرح است.

محمد رسول کاظمی؛ مدیر پیام‌رسان آی‌گپ یکی از این فعالان است که امروز در خبر رادیو با انتقاد نسبت به نحوه حمایتها اظهار کرد: وام 5 میلیارد تومانی که وزارت ارتباطات برای حمایت از پیام‌رسانهای بومی در نظر گرفته بازپرداخت شش میلیارد و دویست میلیون تومان دارد که هیچ پیام‌رسانی ظرف مدت سه سال چنین درآمدی نخواهد داشت.

وی افزود: بنابراین هر پیام‌رسانی اقدام به دریافت این وام 5 میلیارد تومانی کند، آن را در بخش دیگری غیر از پیام‌رسان هزینه خواهد کرد تا بتواند حداقل سودی را برای بازپرداخت وام داشته باشد.

مدیر آی‌گپ با تأکید بر اینکه روش اعطای وام توسط وزارت ارتباطات درست نیست و باید به جای آن زیرساخت و سرور تهیه کرده و در اختیار پیام‌رسانهای بومی قرار دهد، گفت: ما از دریافت این وام انصراف دادیم زیرا نیاز ما به سخت‌افزار بیشتر از وام است.

او تصریح کرد: به محض اینکه با وامهای دریافتی اقدام به خریداری تجهیزات کرده و سرور را روشن کنیم، از قیمت تجهیزات کاسته می‌شود؛ فرضا برای استقرار 17 سرور داخل یک رک دو میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود اما به محض روشن شدن دستگاه‌ها، قیمت تجهیزات به یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد.

کاظمی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر در موعد سررسید بازپرداخت، تجهیزات را هم بفروشیم باز هم نمی‌توانیم نصف این وام را بازپرداخت کنیم!

وی درباره دیگر مشوق‌هایی که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از پیام‌رسانهای بومی در نظر گرفته شده است نیز گفت: سایر تشویقها به درد مردم نخورده است؛ به عنوان مثال تعرفه یک سوم اینترنت برای پهنای باند پیام‌رسانهای داخلی فایده‌ای نداشته زیرا مردم به صورت عادی برای استفاده از سایتهای ایرانی هزینه یک دوم اینترنت را می‌پردازند.

او متذکر شد: باید حداقل پهنای باند استفاده از پیام‌رسانهای ایرانی را رایگان می‌کردند.