به مناسبت آغاز ماه محرم جدول پخش سریال‌های تلویزیونی تغییر کرد. سریال‌های تلویزیونی ماه محرم پس زمینه مذهبی دارند.

خبرگزاری میزان - هر سال با نزدیک شدن به مناسبت‌های مختلف رسانه ملی به ساخت مجموعه های تلویزیونی متفاوت و متنوع می‌پردازد که ماه محرم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

امسال هم با فرارسیدن ماه محرم رسانه ملی به تهیه و تولید چند مجموعه تلویزیونی پرداخته استتا این لحظه پخش این مجموعه‌ها از تلویزیون قطعی شده است.

***سریال «در کنار پروانه‌ها»شبکه دو سیما 

سریال «در کنار پروانه‌ها» درامی خانوادگی با پس‌زمینه‌های مذهبی است که در یکی از ویلا‌های شهریار اواسط هفته جاری جلوی دوربین رفت.

تصویربرداری این مجموعه با حضور سامرند معروفی، بیتا سحرخیز و شهین تسلیمی آغاز شد.

داستان این سریال درباره جوانی است که به دلیل مشکلات متعددی که برای خود و خانواده‌اش به وجود می‌آید احساس می‌کند مورد غضب و قهر خداوند قرار گرفته، اما حادثه‌ای باعث می‌شود تا او به این مهم که خداوند او را مورد عنایت خود قرار داده است پی ببرد.

در این سریال بازیگرانی، چون سامرند معروفی، وحید رحیمیان، نگار عابدی، شهین تسلیمی، بیتا سحرخیز، محمود جعفری، الناز اسماعیلی و... به ایفای نقش می‌پردازند.

«در کنار پروانه‌ها» مجموعه تلویزیونی شبکه دو سیما در ایام محرم خواهد بود و به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه و تولید می‌شود.

معصومی: با سریال محرمی «در کنار پروانه‌ها» به تلویزیون باز می‌گردم

بازیگر سریال «یوسف پیامبر(ع)» گفت: این روزها در سریال تلویزیونی «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید که قرار است ماه محرم امسال از شبکه دو سیما روی آنتن برود مشغول بازی هستم.

پروانه معصومی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگر گفت: بالاخره بعد از یک سال و نیم احتیاط برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و رعایت کامل و در خانه ماندن حالا با آگاهی نسبت به موقعیت و کنترل این بیماری در حد لازم، حضور در سریال تلویزیونی «در کنار پروانه‌ها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی بهروز مفید که قرار است ماه محرم امسال از شبکه دو سیما روی آنتن برود را پذیرفته‌ام.

 

وی در همین راستا ابراز کرد: در مورد جزئیات سریال «در کنار پروانه‌ها» فعلا چیزی نمی‌گویم تا مردم خودشان با تماشای آن مضمون این مجموعه را درک کنند اما خوشبختانه می‌توانم بگویم لوکیشن اصلی این سریال نزدیک به محل زندگی من در منطقه صومعه سرا که شهری در نزدیکی رشت است بوده و برای همین خیالم از این بابت راحت است که در شرایط کرونایی لازم نیست بین محل زندگی‌ام با دیگر شهرها در تردد باشم.

معصومی به رعایت کلیه اصول بهداشتی در پشت صحنه سریال محرمی «در کنار پروانه‌ها» خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمام اصول بهداشتی در مجموعه «در کنار پروانه‌ها» رعایت می‌شود و تمامی گروه به جز بازیگران هر یک دو ماسک زخیم بر صورت دارند و گاهی دلم برای آنها می‌سوزد که چطور نفس می‌کشند اما از طرفی خیال ما بازیگران که به اجبار بدون ماسک مقابل دوربین ظاهر می‌شویم راحت است و فکر می‌کنم کار در چنین موقعیتی اشکالی نداشته باشد و می‌تواند به بقای کار یک بازیگر در این شرایط سخت کمک کند.

 

داستان سریال از آنجا شروع می‌شود که مشکلات پی در پی زندگی «رهی» را که از بیماری حاد قلبی در رنج است، به جوانی ناامید تبدیل کرده است. او برای نجات تنها دلخوشی زندگی‌اش که خواهرش است، طعمه نقشه‌ای می‌شود که…

در این سریال پروانه معصومی، برزو ارجمند، سامرند معروفی، بیتا سحرخیز، محمود جعفری، نگار عابدی، نسرین بابایی، شهین تسلیمی، وحید رحیمیان، النازاسماعیلی، مجید پتکی، کاوه سماک باشی، حسن سلیمانی، علی مجلسی، پارسا نوریانپور، فرناز زوفا، محمدرضا جعفری لفوت، کیان جعفری لفوت، ساجد یوسفی، محمدطا‌ها عاشری، محمدعلی صادق حسنی و... به ایفای نقش می‌پردازند.

 

تعدادی از عواملی که در این سریال در حال همکاری هستند، عبارتند از: تهیه‌کننده: بهروز مفید، کارگردان: داریوش یاری، سرپرست نویسندگان: امیرمحمد عبدی، نویسندگان: علی حمیدنژاد، سید حسن حسینی، سعید عبدی، دستیار یک کارگردان: احمد میرمحمدی، مدیر برنامه‌ریزی: پوریا کریمی، مدیر فیلمبرداری: حسین ناظریان، مدیر صدابرداری: محمدرضا مرتضایی، طراح صحنه: سعید آهنگرانی، طراح چهره‌پردازی: آرمین اسماعیلی، طراح لباس: سعید اهنگرانی، آرتا علوی، منشی صحنه: ایلار تقوی، مدیر تولید: حسین باقریان، مدیر تدارکات: مسعود مهدوی، عکاس: فرزاد اسدیان، مدیر امور مالی: فریبا قشلاقی، دستیار کارگردان: میلاد گروسی، دستیار برنامه‌ریز: ابوالفضل غلامی، دستیار یک تصویر: سامان فطرت، دستیار صدا: عرفان قوامی، دستیاران تصویر: علی‌اکبر مرتضی‌زاده آرایی، علیرضا نادری، حمید حسن‌پور، فاضل عباسی‌نژاد، مجریان گریم: پریسا نیک خصلت، بهنام نوروزی، مریم هارونی، مدیر صحنه: علی مرتضوی، دستیاران صحنه: رسول ترابی، بهمن عطایی، دستیار لباس: مائده حسینی، دستیاران تولید: ایمان پناهی‌راد، امین سبحانی‌نیا، دستیاران تدارکات: محمدرضا موحدی، هادی رمضان‌نظری، روابط عمومی: سپیده کامرانی‌فر.

 

***ادامه پخش قسمت‌های جدید «گاندو» در شبکه سه سیما 

فصل دوم سریال «گاندو» در حدود ۴۰ قسمت برای پخش از شبکه سه سیما تولید شده است که ۱۳ قسمت آن در فروردین ماه روی آنتن رفت و  دو شب گذشته ادامه آن روانه آنتن شبکه سه می‌شود و در ماه مبارک رمضان پخش این سریال ادامه دارد..

موضوع فصل دوم «گاندو» درباره جاسوسی از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و روایتی حول محور نفوذ و حضور افراد دو تابعیتی در برخی از مراکز و دستگاه‌هاست.

سریال «گاندو» به نویسندگی آرش قادری، کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی محصول مؤسسه فرهنگی هنری اندیشه شهید آوینی است.

 

*** سریال تلویزیونی «فرشتگان بی بال» شبکه پنج سیما

مجموعه تلویزیونی «فرشتگان بی بال» به کارگردانی امیر حسین عنایتی با محوریت جهاد و ایثار کادر درمان و پرستاران در دوران کرونا از سه شنبه ۱۹ مرداد ماه ساعت ۲۳ همزمان با آغاز ماه محرم روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

این سریال به نویسندگی و تهیه کنندگی امیر حسین عنایتی در ۱۳ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در سال ۹۹ تولید شده است و هنرمندانی، چون رزیتا غفاری، آشا محرابی، فریبا متخصص، پرویز فلاحی پور، رحیم نوروزی، مختار سائقی، شهرام عبدلی، فرج الله گل سفیدی، زهره قاسمی، آرش جورکش و... در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

«فرشتگان بی بال» روایتگر داستان مبارزه با ویروس کرونا است و با محوریت ستایش و قدردانی از زحمات کادر درمان تولید شده است. این سریال با داستان بازسازی بحران کرونا در کشور و نمایش تلاش‌های بی‌دریغ کادر درمان و نیرو‌های جهادی ساخته شده است.

«فرشتگان بی بال» روایت داستان زندگی خانواده‌ی حاج فتاح معتمد محل است که پسرش نیما یک تعمیرگاه ماشین دارد و دخترش نیره پزشک است. لیلا دوست نیره که او هم پزشک است نامزد نیما است. نیکان پسر یکی از دوستان قدیمی حاج فتاح که سال‌ها در آلمان زندگی کرده، برای فروش خانه پدری اش به ایران آمده است که ویروس کرونا باعث می‌شود بازگشتش به تعویق بیفتد و ...

واحدتامین برنامه شبکه پنج، مجموعه تماشایی «فرشتگان بی بال»، آثار سینمایی فاخر و مستند‌های تماشایی را برای مخاطبان تدارک دیده است.

***فلاحی پور: محوریت «فرشتگان بی بال» کرونا و فداکاری جبهه سلامت  

پرویز فلاحی‌پور در گفت‌وگو با میزان، پیرامون آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: این سریال از قسمت پنجم خود کاملا به موضوع کرونا و مشکلات و معضلاتی که به وجود آورده می‌پردازد، شخصا با بازی در این سریال بیشتر از هر وقت با سختی و مرارت شغل پرستاران و پزشکان در دوران شیوع بیماری کرونا مواجه شدم.

وی در همین رابطه اضافه کرد: این سریال به نوعی در متن خود نشان دهنده ایثار و فداکاری بخش سلامت و پزشکی کشور در ماه‌های گذشته است. این سریال با موضوعی کاملا به روز ساخته شده، اما هنوز درباره زمان پخش آن صحبتی به عمل نیامده است.

بازیگر سریال «شهرزاد» درباره نقش خود در سریال «فرشتگان بی بال» اظهار کرد: قصه این سریال به نوعی پیش می‌رود که یکی از بستگان کاراکتری که من بازی می‌کنم کرونا می‌گیرد و من مجبور می‌شوم که به بیمارستان بروم و از نزدیک با وضعیت ناراحت کننده بیماران روبرو شوم.