مراسم های محرم امسال هم مانند سال گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود. در محرم 1400 عزاداری در فضای باز بلا مانع اعلام شد. 


برنا : سرهنگ علی همه خانی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت :با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، نکاتی چند در خصوص تردد عزاداران گرامی در معابر در لحظات تاریکی هوا اعلام می گردد .

او ادامه داد :با توجه به حرمت عزاداران به آقا امام حسین (ع) و پوشیدن لباس سیاه در این ایام ،شایسته است عزاداران محترم که در معابر تردد می کنند ، با هوشیاری کامل تر و دقت بیشتری در محل ها و معابر شهر تهران تردد نمایند .

سرهنگ همه خانی گفت :با توجه به رنگ و لباس تیره عزادران حسینی و تاریکی هوا و محدودیت دید رانندگان در شب ها ، ممکن است برخی رانندگان متوجه حضور عابرین پیاده نشوند و باعث بروز حوادث ناخواسته ای گردند .

این مقام انتظامی توصیه کرد عابرین پیاده حتما از خط کشی عابر پیاده ، پیاده رو ها پل های عابر پیاده تردد نموده و سعی کنند حتی الامکان از کفش ها و شلوارهایی با رنگ روشن استفاده نمایند که بیشتر در معرض دید رانندگان در شب هنگام باشند.

او توصیه ای هم به رانندگان داشت و گفت :رانندگان گرامی هنگام تاریکی هوا و مخصوصا در این ایام که عابرین و عزاداران حسینی ، از لباس تیره و مشکی استفاده می نمایند ، حتما توجه کافی و لازم به جلو و اطراف نموده و بیش از پیش حین رانندگی بدلیل کم شدن دید ، توجه و دقت بیشتری نسبت به تردد عابرین پیاده در سطح معابر شهر تهران داشته باشند .