نماز امام کاظم (ع) از نمازهای مقرب و بسیار مجرب برای رفع حاجت ها است. خواندن نماز امام کاظم (ع) در روز میلاد این امام توصیه می‌شود. امید است با خواندن نماز امام کاظم (ع) حاجات برآورده به خیر شود.


حضرت موسی بن جعفر علیه السلام امام هفتم ما شیعیان بوده و از ایشان در کتب دینی و به ویژه مفاتیح الجنان نماز و دعاهای ویژه‌ای آورده شده است. در کتاب الارشاد فی معرفه حجج ا... علی العباد، جلد 2، صفحه 232، درباره حالات روحی امام موسی کاظم (ع) آمده است که همواره این دعا را در روز از خداوند می‌خواستند، بار خدایا! راحتی و‌آسودگی هنگام مرگ و عفو و گذشت هنگام حساب را، از تو درخواست می کنم. منابع شیعه و سنی، علم، عبادت، بردباری و بخشندگی حضرت موسی بن جعفر (ع) را ستوده‌ و او راکاظم و عبد صالحلقب داده‌اند.

سید بن طاووس در جمال الاسبوع طریقه خواندن نماز امام موسی کاظم (ع) را آورده است، این نماز دو رکعت است، و در هر رکعت بعد از حمد دوازده مرتبه سوره توحید قرائت می‌ شود و پس از آن دعای کوتاهی که در مفاتیح ارائه شده، خوانده می‌ شود.

طریقه خواندن نماز توسل به امام موسی کاظم (ع)

نماز حضرت موسی بن جعفر(ع) که به ایشان باب الحوائج نیز گفته می شود، به جهت برآمدن حاجت و طریقه توسل به ایشان به نحو زیر می باشد:

دو رکعت نماز به نیت توسل به امام موسی کاظم (ع) خوانده می شود، در هر رکعت بعد ازحمد دوازده مرتبه سوره توحید قرائت می شود. بعد از نماز صد مرتبه صلوات بفرستید و بعد به سجده بروید و دوازده مرتبه بگویید:

اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ بِحَقَّ الْمَحْبُوسِ فی سِجْنِ هارُونَ اَنْ تَقْضِیَ حاجَتی

و سپس حاجات خود را از خداوند متعال درخواست نمایید.