بر خلاف یک گزارش منتشر شده که اعلام کرده نود و سومین دوره جایزه اسکار ، ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ قطعاً به صورت حضوری برگزار می‌شود، نه آکادمی علوم و هنر‌های سینمایی و نه شبکه ABC که پخش کننده مراسم اسکار است، تاکنون چنین تصمیمی را نگرفته اند.

در حالی که لس آنجلس در یک تعطیلی سه هفته‌ای به دلیل افزایش تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا قرار دارد، منابع داخلی می‌گویند آکادمی اسکار و شبکه ABC نمی‌توانند حتی برای هفته آینده برنامه ریزی کنند، چه برسد به آنکه بخواهند در مورد سال آینده برنامه بریزند. به نظر می‌رسد اگر تلاش‌ها برای کاهش همه گیری کووید ۱۹ تا ماه آوریل شکست بخورد، برگزاری هر تجمع گسترده‌ای غیر قابل انجام خواهد بود.

علاوه بر این، آکادمی اسکار هنوز تهیه کنندگان این برنامه تلویزیونی را تأیید نکرده است که به طور واضح نقش مهمی را در شیوه برگزاری این مراسم دارند. به ویژه این تصمیم که مراسم به صورت مجازی برگزار می شود یا حضوری؟

محتمل‌ترین حالت برای برگزاری اسکار 2021 ترکیبی از مجازی و واقعی است؛ همانطور که در هفتاد و دومین جوایز امی، در ۲۰ سپتامبر اتفاق افتاد. در آن رویداد جیمی کیمل مجری بود و افرادی مثل جنیفر آنیستون و لاورن کاکس با رعایت فاصله اجتماعی حاضر شدند و مخاطبی به صورت حضوری وجود نداشت.

تاکنون در ایالت متحده آمریکا ۱۳ میلیون مبتلا به ویروس کرونا شناسایی و ۲۶۹ هزار مرگ نیز ثبت شده است.