نشست خبری چهارمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت صبح امروز سه‌شنبه ۳۰ مهرماه با حضور اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان لانه جاسوسی برگزار شد.

 

حمایت از جریان مقاومت هدف برگزاری اجلاس مجاهدان در غربت

بر اساس این گزارش، محمد تهرانی‌مقدم دبیرکل چهارمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت در این نشست اظهار داشت: ۵ سال پیش برای برگزاری یادواره شهید تهرانی‌مقدم به شهرستان دامغان دعوت شدم که در آن جلسه ایده برگزاری اجلاس مجاهدان در غربت شکل گرفت که اولین دوره آن در شب شهادت امام رضا (ع) برگزار شد که با استقبال گروه‌های مقاومت در جهان اسلام مواجه شد و امروز در آستانه برگزاری چهارمین دوره آن در تاریخ ششم آبان ماه در این شهرستان هستیم. 

وی با ذکر خاطره‌ای از سیدحسن نصرالله تصریح کرد: پس از شهادت سردار تهرانی‌مقدم خانواده ایشان سفری به لبنان داشتند که در این دیدار سیدحسن نصرالله گفت:‌قبل از پیروزی انقلاب اسلامی عناصر مقاومت و متدین لبنان امید و جنبشی برای مبارزه با اسرائیل نداشتند.اما پیروزی انقلاب روحیه جدیدی در کالبد حرکت ما ایجاد کرد.

دبیرکل چهارمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت با بیان اینکه ایران اسلامی به عنوان محور و ام‌القرای جهان اسلام بعد از انقلاب مسئولیت جدیدی پیدا کرده است، گفت: مردم شهرستان دامغان اقدام به برگزاری این اجلاس مردمی کرده‌اند تا با تقدیر از مجاهدان آنها حمایت خود را برای حرکت و موفقیت آنها اعلام کنند.

تهرانی‌مقدم با طرح این سؤال که شاید در شرایط اقتصادی امروز کشور برخی مطرح کنند چرا باید از این افراد حمایت شود و چرا در سوریه و لبنان حضور داریم، تصریح کرد: دو دلیل برای این اقدام وجود دارد. اول آنکه پیامبر (ص) فرمودند مسلمانی که صبح خود را آغاز کند و ببیند مسلمان دیگری در رنج است اما احساس مسئولیت نکند مسلمان نیست و دومین دلیل یک اصل در دکترین نظام است که بهترین دفاع، حمله است. بنابراین زمانی که استکبار به دنبال ایجاد طرح نیل تا فرات است، اگر اقدامی نکنیم باید در داخل مرزهای خود با افرادی همچون داعش درگیر شویم.

وی اضافه کرد: امروز اگر کنار هم حضور داریم و مشغول کار و تحصیل هستیم به دلیل امنیت و اقتداری است که نتیجه این حرکت مقاوم ما است. زیرا در حقیقت ما جبهه اصلی دشمن را به سمت مرکز اصلی آن یعنی اسرائیل هدایت کرده‌ایم. 

دبیرکل چهارمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت با بیان اینکه در این اجلاس از تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم نیز تقدیر خواهد شد، گفت: نتیجه مقاومت و موشک‌های مااین است که امروز آمریکا و عربستان سعودی به دنبال مذاکره با ما هستند. 

عدم بازتاب جنایت‌های صورت گرفته علیه شیخ زکزاکی در رسانه‌ها

شجاعی‌فر عضو هیأت علمی دانشگاه علم وصنعت و مدیر راهبردی این اجلاس نیز در این نشست گفت: رسانه امروز در دنیا همانند یک صنعت فعالیت دارد و کشورها با آن به تجارت می‌پردازند. به همین دلیل در ۸ سال جنگ ما با عراق هیچ رسانه‌ای آن را پوشش نداد. به طوری که ایندیپندنت مقاله‌ای با عنوان جنگ فراموش شده منتشر کرد که در آن اشاره شده بود. جنگی به مدت ۸ سال و با کشته‌های فراوان در هر دو طرف و خسارت‌های بسیار انجام شد اما رسانه‌ها به آن نپرداختند. امروز نیز مقاومت نیجریه، یمن و غیره در رسانه‌ها بازتابی ندارد. 

جنایت‌های صورت گرفته علیه شیخ زکزاکی

نماینده شیخ زکزاکی در ایران تصریح کرد: خانه این شیخ را در نیجریه با آرپی‌جی منفجر کردند. خواهرش را زنده زنده در آتش سوزاندند وامروز در سر خودش ۳۶ ترکش و در بدن همسرش ۲۵ ترکش وجود دارد اما هیچ کدام از این جنایت‌ها در رسانه‌های دنیا بازتابی نداشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته همزمان با اربعین ۷۰ نفر در نیجریه کشته شدند و قبل‌تر از آن ۴۰ نفر شامل دو فرزند شیخ زکزاکی کشته شدند اما اینها نیز بازتابی نداشت. برگزاری این اجلاس بین‌المللی در شهرستان دامغان صدای مقاومت این افراد را نه به صورت دولتی بلکه به صورت مردمی به جهانیان مخابره خواهد کرد. 

 شجاعی‌فر گفت: زمانی که شیخ زکزاکی به هند برای معالجه سفر کرد فردی که او را تحویل گرفت به زبان عبری سخن می‌گفت. یعنی اسرائیلی بود. زیرا بیمارستانی که او را برای درمان پذیرش کرد در مشارکت با آمریکایی‌ها بود و حتی در بیمارستان نیز بنا داشتند با سرنگ آلوده به ایشان صدمه بزنند. اما هیچ کدام از این اتفاقات در رسانه‌ها بازتابی نداشته است.

حوثی‌های یمن چگونه انقلابی شدند؟

عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه اگر این اجلاس برگزار نشود، صدای این گروه‌های مقاومت حتی به مردم ایران نیز نخواهد رسید، افزود: پدربزرگ عبدالمالک حوثی رهبر انصارالله یمن ذکر می‌کرد هر روز از شهر خود به صنعا می‌رفته است و از سطل زباله سفارت روزنامه‌های ایران را برمی‌داشته تا با مطالعه آنها از اتفاقات انقلاب ایران و سخنان امام (ره) باخبر شود و اینگونه انقلابی شده است.

شرکت ۴۵۰ شیعه نیجر در اربعین امسال

وی تصریح کرد: در راهپیمایی اربعین امسال با یک اطلاع رسانی ساده از اهمیت حضور شیعیان در این مراسم ۴۵۰ نفر از نیجریه راهی این سفر شدند که نقل می‌کردند اگر اربعین نباشیم رسالت شیعی خود را انجام نداده‌ایم و این ثمره اطلاع رسانی است.

شرکت ۱۸۰ اندیشمند در چهارمین اجلاس مجاهدان در غربت

سالاریان‌زاده دبیر اجرایی بین‌المللی مجاهدان در غربت نیز در این نشست اظهار داشت: چهارمین اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت در شهرستان دامغان با محوریت مجاهدان کشمیر، یمن، بحرین و لبنان و با حضور ۱۸۰ نفر از اندیشمندان و فرهیختگان کشورهای پاکستان، هند، کویت، آفریقای جنوبی، یمن، عربستان، عراق، سوریه،‌لبنان، آذربایجان،‌افغانستان، روسیه، ترکیه، لیبی، کلمبیا، انگلیس، نیجریه، آرژانتین، آمریکا، بحرین، عمان، نروژ، الجزایر، مصر، اردن، فلسطین، قطر، اندونزی، تانزانیا و مالزی برگزار خواهد شد.

مهمانان ویژه اجلاس امسال

وی افزود: مهمانان ویژه اجلاس امسال شامل سفیر یمن، معاون بین‌الملل انصارالله یمن، نماینده جنبش النجبای عراق، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، سه تن از دختران شیخ زکزاکی و ۸ تن از خانواده شهدای مدافعان حرم ۸ استان کشور خواهند بود که این اجلاس نیز با مشارکت آستان قدس رضوی، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، بنیاد فرهنگی امام رضا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی بین‌المللی مجاهدان در غربت با بیان اینکه در این مراسم از ۸ مجاهد جبهه مقاومت در حوزه نظامی و اقتصادی تجلیل خواهد شد،افزود:‌امسال آرم ویژه‌ای برای این اجلاس طراحی شده است که بیانگر آن است که هر مجاهدت و جنبشی نیازمند حمایت است که انقلاب اسلامی با حمایت خود می‌تواند به پیروزی آنها کمک کند.

سالاریان‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: سخنران اصلی این اجلاس شیخ عیسی قاسم است و سه ساعت قبل از آغاز اجلاس نیز کنفرانس مطبوعاتی با حضور رهبران جنبش‌های اسلامی در شهرستان دامغان برگزار خواهد شد.