روز گذشته خبری از احضار وزیر ارشاد رسانه‌ای شد و حجت‌الاسلام احمد سالک نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع را تأیید کرد و گفت: فارغ از وزیر ارشاد ما به نماینده صداوسیما در مجلس هم تذکر دادیم که باید اقدام جدی انجام دهند. حتماً وزیر ارشاد که مسئول مستقیم کنترل این مسائل هستند باید مورد سوال جدی قرار بگیرند.

امروز هم در برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» این موضوع بررسی شد و حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد نائب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس به ایجاد شورایی تحت عنوان شورای سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد اشاره کرد.

"وزیر ارشاد به مجلس می‌آیند تا به ساز و کار مشترکی در رابطه با مراسم‌های سینماگران برسیم؛ در وضعیت نمایش که همه‌چیز مشخص است؛ آنچه که در خود نمایش به نمایش درمی‌آید در صداوسیما و در سینما قواعدی دارد که رعایت می‌شود. اگر هم در این رابطه قصوری اتفاق بیفتد بعد از نمایش با تذکر یا جلوی آن گرفته می‌شود و یا آن مشکل برطرف می‌شود."

 طباطبایی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خودش به دامن‌زدن یک الگوی نادرست از غرب اشاره کرد و افزود: در حاشیه نمایش این هنجارشکنی‌ها اتفاق افتاده و اخیراً هم به آن دامن زده می‌شود. در جشنواره فجر پیش از نمایش فیلم، بازیگران می‌آیند تصاویری می‌گیرند و گاهی در آن تصاویر، شئونات و قوانین جمهوری اسلامی زیر سؤال می‌رود. با توجه به این حاشیه‌ها و هنجارشکنی‌ها، شورایی در وزارت ارشاد تحت عنوان شورای "چهره‌ها و سلبریتی‌ها" تشکیل شده و معاون وزیر هم دبیری این شورا را برعهده دارد.

"شنیدم شورای چهره‌ها و سلبریتی‌ها روز گذشته تشکیل جلسه داده و همین موضوع اخیر را هم مورد بررسی قرار داده‌اند. در گذشته با چنین اتفاقاتی مواجه نبودیم؛ در جهان برای نمایش فیلم‌ها یک مراسم افتتاح و اکران پیش از شروع نمایش‌های عمومی برگزار می‌کنند و در ایران به شکل بدی این اتفاق می‌افتد و قوانینی در دسترس نبوده که این شورا تصمیم‌گیری می‌‌کند. "  

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد با تأکید بر حضور وزیر ارشاد در مجلس، گفت: وزیر ارشاد لازم است برای پاره‌ای از موضوعات و پاسخگوی به سوالات کمیسیون فرهنگی، در مجلس حاضر شوند، تاریخی مشخص نشده و این زمان از طریق دعوت کمیسیون فرهنگی، مشخص خواهد شد.

توضیحات سازمان سینمایی و تهیه دستورالعملی ویژه

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی به حواشی پوشش نامتعارف برخی بازیگران واکنش نشان داد و از اقدام برای تهیه یک دستورالعمل در این خصوص خبر داد.

او گفت: طبیعی است که هر حرکت خلاف عرف پذیرفته نیست و مورد اخیر بیشتر بازیگران مطرح در تلویزیون بودند و سینما هم فرقی نمی‌کند.

نجفی درباره تهیه دستورالعملی ویژه، خاطرنشان کرد: در حال تهیه دستورالعملی هستیم تا چهره‌های هنری، سینمایی، ورزشی که در برنامه‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند اصول و چارچوبها را رعایت کنند و این دستورالعمل تا هفته آینده نهایی خواهد شد.

"برای مراسم‌های سینمایی برگزار کننده متعهد می‌شود اصول و چارچوبهایی را رعایت کند تا شاهد موارد این چنینی نباشیم."

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی با تأکید بر اجرای طرح یک لباس واحد و رسمی برای چهره‌ها، گفت: در چند سال اخیر جشنواره فجر درخواست ما این بود که مثل خیلی از رویدادهای معتبری که اتفاق می افتد، عوامل با لباس رسمی حضور پیدا کنند تا هم شانیت مراسم هم افراد رعایت شود و اگر به این سمت برویم اتفاق خوبی رخ خواهد داد.

او در پایان خاطرنشان کرد: حواشی در جشنواره فجر کمتر خواهد بود.