به گزارش پارس نیوز، 

محسن تنابنده اظهار داشت: زمانی که تصمیم به ساخت فیلم سینمایی «قسم» گرفتیم الهام غفوری کارت تهیه‌کنندگی گرفته بود اما وقتی برای ساخت اقدام کردیم به ما گفتند که خانم غفوری به دلیل نداشتن مدارک لازم شرایط تهیه‌کنندگی (اخذ مجوز ساخت) ندارد. از سویی من هم اصرار داشتم این فیلم را حتماً در فصل پاییز بسازم، پس به دنبال این بودیم که شرایط را طوری بچینیم که حتماً فیلم در زمان مدنظر ساخته شود.

تنابنده خاطرنشان کرد: این فصل به حال و هوای قصه بسیار کمک می‌کرد و به همین دلیل با الهام غفوری به این نتیجه رسیدیم با شخصی که شرایط مناسبی برای همکاری دارد وارد مذاکره شویم از آنجا که پیش از این سریال «پایتخت» را با همکاری سازمان اوج ساختیم به سراغ جلیل شعبانی رفتیم و سازمان اوج هم به ما  در این مسیر کمک‌های بسیاری کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «فراری» درباره سرمایه‌گذارهای فیلم سینمایی «قسم» گفت: بخشی از سرمایه ساخت این فیلم را الهام غفوری و بخش دیگر را جلیل شعبانی فراهم کردند و در واقع این دو نفر سرمایه‌گذارها و مالک اصلی این فیلم سینمایی هستند و چون مشکل الهام غفوری برای تهیه‌کنندگی قانونی حل شده است نام جلیل شعبانی و الهام غفوری به عنوان تهیه‌کننده در تیتراژ این اثر آورده خواهد شد.

وی در ادامه این بحث اظهار داشت: در نگاه اول هزینه ساخت این فیلم بسیار بالا بود و به همین دلیل یک نفر قادر به سرمایه‌گذاری در ساخت «قسم» نبود. از آنجا که ما در طول ساخت این فیلم سینمایی که بخش اعظمی از آن در جاده‌ها سپری می‌شود، مجبور بودیم در شهرهای مختلف برای عوامل فیلم اسکان در هتل‌های مختلف در نظر بگیریم، هزینه اقامت عوامل در هتل‌ها به تنهایی یک میلیارد تومان برای ما خرج دربرداشت. در این شرایط با سرمایه‌گذاری مشترک تمام تلاشمان را کردیم که در شرایطی کاملاً مناسب فیلم را به فینال برسانیم.

تنابنده درباره ایده اولیه فیلم سینمایی «قسم» گفت: قصه این فیلم ده سال پیش نوشته شده بود که هیچوقت شرایط ساخت آن برای ما فراهم نشد و بالاخره امسال موفق به فراهم کردن شرایط و ساخت این اثر شدیم.

بازیگر سریال «پایتخت» درباره کیفیت و نگاه قصه در فیلم «قسم» ادامه داد: من فکر می‌کنم فیلم «قسم» نسبت به دیگر فیلم‌های سینمای ایران تا حدی اثر متفاوتی خواهد بود. به نظر من «قسم» قصه جذابی دارد و منتقدانی که تا امروز فیلم را دیده‌اند همه نگاه مثبتی به آن دارند.

این بازیگر درباره نگاه اقتصادی در ساخت این فیلم اظهار داشت: اگر در ساخت یک فیلم مخاطبانی که به سینما می‌آیند را در نظر نگیریم مطمئناً نمی‌توان ادعا کرد که اثری سینمایی ساخته شده است. این فیلم نیز با همین نگاه ساخته شده و ما به ابعاد اقتصادی آن نیز توجه داشته‌ایم. من «قسم» را با این تعریف که فقط یک اثر گیشه‌ای است مناسب نمی‌دانم، به نظرم این فیلم یک اثر اجتماعی مربوط به سینمای بدنه است که فکر می‌کنم در شرایط مناسب به فروش خوبی برسد.

وی در ادامه این بحث افزود: اهالی سینما و کسانی که در جریان فیلم‌های حاضر در جشنواره هستند همگی اعتقاد دارند که امسال تعداد آثار خوب و قابل تحسین زیاد است و فکر می‌کنم این اتفاق هر دو یا سه سال رخ می‌دهد چرا که جشنواره رقابتی فجر در کشور ما سالی یک بار برگزار می‌شود و قطعاً در طول سال سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان به بحث بیزینسی در سینما هم توجه دارند و به همین دلیل آثار گیشه‌ای بسیاری را در طول سال روی پرده سینما شاهد هستیم. جالب این است که ما هر بار شاهد این هستیم که با زیاد شدن آثار هنری خوب همه نگران می‌شوند که سینما در حال نابودی است و با زیاد شدن آثار صرفاً گیشه‌ای، دوباره نگرانی نابودی سینما توسط آثار گیشه‌ای به وجود می‌آید و سینمای ما همیشه در این فراز و نشیب به سر میبرد که نکند از یک سوی این پشت‌بام فرهنگی سقوط کنیم. در کل فکر می‌کنم «قسم» فیلمی مخاطب پسند است.

تنابنده اظهار داشت: من فیلم را برای مخاطبان سینما ساختم اما مطمئناً با دریافت جایزه خوشحال خواهم شد و قطعاً این مسأله به دیگر فیلم‌هایی که در جشنواره حضور دارند نیز بستگی دارد. شخصیت اصلی «قسم» را مهناز افشار بازی می‌کند که اطمینان دارم یکی از نامزدهای دریافت سیمرغ خواهد بود. دیگر بازیگران مکمل مرد نیز مثل سعید آقاخانی، سعید پورشیرازی و حتی مهران احمدی که نقش کوتاهی بازی کرده می‌توانند نامزد دریافت سیمرغ باشند.

این کارگردان درباره اکران «قسم» گفت: موفقیت یک فیلم در اکران تنها به زمان آن بستگی ندارد، اینکه چه فیلم‌هایی با هم اکران می‌شوند نیز حائز اهمیت است. فکر می‌کنم «قسم» مناسب اکران ایام نوروز نیز باشد و اگر این اتفاق رخ دهد با کمال میل از آن استقبال می‌کنم.