به گزارش پارس نیوز، 

 تصویری از حسین مهری در نقش عباس زری‌باف در فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی منتشر شد.

طراحی صحنه و لباس این فیلم برعهده محمدرضا شجاعی بوده است که پیش از این، در «ایستاده در غبار» نیز در کنار مهدویان حاضر بود.

حسین مهری در «ماجرای نیمروز۱» هم نقش عباس زری‌باف را بازی می‌کرد که پس از مشخص شدن نفوذش در دستگاه‌های امنیتی، از کشور گریخت. در فیلم «ماجرای نیمروز: رد خون» سرنوشت این شخصیت مشخص می‌شود. 

عباس زری‌باف، یکی از برجسته‌ترین نیروهای سازمان موسوم به مجاهدین خلق بود. او پس از حضور در بین دانشجویان تسخیر کننده سفارت آمریکا، جذب سپاه پاسداران شد و در بخش‌های مختلف از جمله اطلاعات سپاه مسوولیت گرفت. زری‌باف از طریق نفوذ در اداره شنود سپاه، ضربه‌های سنگینی به نیروهای انقلابی وارد کرد. او در سال ۱۳۶۰ شناسایی و دستگیر شد، اما با استفاده از یک فرصت مرخصی، فرار کرد و به زندگی پنهان روی آورد. زری‌باف در سال ۱۳۶۱ از کشور گریخت و در فرانسه پناه گرفت و سال‌ها با حکومت بعثی صدام در جنگ علیه ایران همکاری اطلاعاتی کرد. او در سال ۱۳۶۷ به نیروهای رزمی سازمان در عراق پیوست و مرداد همان سال در عملیات حمله به خاک ایران که نامش را فروغ جاویدان گذاشته بودند، شرکت کرد؛ عملیاتی که با پاتک نیروهای ارتش و سپاه پاسداران (عملیات مرصاد) به شکست انجامید. عباس زری‌باف که به همراه همسرش در این تجاوز به خاک ایران شرکت کرده بود، سرانجام ...