به گزارش پارس نیوز، گودرزی در سریال «دردسر والدین» به کارگردانی مسعود نوابی که در سال 1380 از شبکه سه سیما به نمایش درآمد، نقش زن تنهایی را ایفا می کرد که با وجود داشتن چند فرزند، با مردی ازدواج می کند که همسرش را از دست داده و اتفاقا او هم دارای فرزندانی است. به بهانه بازپخش سریال «دردسر والدین» از کانال «آی‌فیلم انگلیسی» با گودرزی همکلام شدیم که در ادامه می‌خوانید:

 

سریال «دردسر والدین» از «آی فیلم انگلیسی» پخش شده است. خودتان هم دوباره به تماشای آن نشستید؟

اطلاع داشتم اما متاسفانه نتوانستم آن را ببینیم.

 

 

تاکنون سریالی را که خودتان در آن ایفای نقش کرده باشید، از «آی‌فیلم انگلیسی» دیده اید؟ چه نظری درباره دوبله ها دارید؟

از «آی‌فیلم انگلیسی» ندیده ام، اما بخش هایی از سریال ها را در فضای مجازی دیده ام. این بخش ها با دوبله انگلیسی یا عربی بوده اند و به نظرم دوبله های خوبی روی آن‌ها انجام شده است. البته به نظر من، هنوز هم می توانیم دوبله های بهتری داشته باشیم. دوبلور باید بتواند احساسات را بهتر منتقل کند و در صحنه های احساسی، عملکرد بهتری داشته باشد.

 

معمولاً وقتی سریالی از «آی‌فیلم» پخش می شود، بازخوردی از طرف مردم دریافت می کنید؟

بله، اتفاقاً وقتی که سریالی از «آی‌فیلم» پخش می شود، افراد زیادی تماس می گیرند، پیام می گذارند و از راه‌های مختلف می گویند کاری از ما در حال پخش است. مثلاً وقتی مردم در کوچه و بازار، ما را می بینند درباره سریال ها صحبت می‌کنند و اگر کاری در حال پخش باشد، درباره آن اظهار لطف می کنند. به طور کلی، مردم محبت و لطف دارند و همیشه کارها را دنبال می کنند. «آی‌فیلم» هم بینندگان خاص خودش را دارد.

به نظر شما بازپخش سریال های قدیمی چقدر می تواند برای مخاطبان جذاب باشد؟

بازپخش سریال ها به طور کلی کار خوبی است. برخی از افراد کارها را ندیده اند و از «آی فیلم» می بینند و برای بعضی دیگر نیز تجدید خاطره می شود و دوباره کارها را می بینند. از طرف دیگر، در گذشته کارهای قوی زیادی ساخته شده و نباید به دست فراموشی سپرده شود. خوب است هر از گاهی این سریال ها مجدداً پخش شود و مورد توجه قرار بگیرد.

 

از جذابیت های نقشی که در «دردسر والدین» برعهده داشتید، بگویید. چرا قبول کردید ایفاگر نقش «ایران» در این سریال باشید؟

قصه «دردسر والدین» خیلی جالب و جدید بود. برای اولین بار در تلویزیون ایران به موضوع تنهایی یک زوج پرداخته می شد. معمولاً در سریال ها می بینیم یک خانم و آقای مجرد با یکدیگر ازدواج می کنند اما در این سریال، اصل داستان درباره خانم و آقایی است که بنا به دلایلی همسران‌شان را از دست داده اند و فرزند هم دارند، اما خودشان تنها هستند و نیاز به همسر و همدم دارند. در ادامه وقتی کار پیش رفت، مهران مدیری به جمع ما اضافه شد که این موضوع بهتر شدن کار را به دنبال داشت. ارتباط داشتن با بچه ها هم فوق العاده بود و چون در این کار در کنار تعداد زیادی از بچه ها کار می کردیم، شرایط خاصی را تجربه کردیم. صحنه های مفرح زیادی در سریال به وجود آمد که برایم جالب و جذاب بود. 

ایفای این نقش سختی خاصی هم داشت؟

نه چندان، در کنار دیگر بازیگران به ایفای نقش می پرداختیم و از تجربیات یکدیگر استفاده می کردیم. تنها موضوع این بود که تعداد زیادی از بچه ها در این پروژه حضور داشتند و زیاد بودن افراد موجب شلوغی شده بود و این مسئله گاهی اوقات کار را سخت می کرد. البته همانطور که در پیشتر گفتم همین شلوغی موجب ایجاد صحنه های جالب و مفرح در کار می شد.

 

احتمالاً هدف از ساخت سریالی مانند «دردسر والدین» این است که راهکاری برای حل مشکلات خانواده ها ارائه دهد، آیا «دردسر والدین» در این کار موفق بود؟

بله، صددرصد. هدف از ساخت چنین سریالی این بود که راهکاری برای مشکلات خانواده های پرجمعیت ارائه دهد. البته معمولاً افراد با توجه به فرهنگی که خودشان دارند، با مشکلات برخورد و برای حل آن ها اقدام می کنند. اما به طور کلی فکر می کنم ساخت سریال هایی مانند «دردسر والدین» می تواند به حل مشکلات چنین خانواده هایی کمک کند.

 

برای ایفای نقشی که در «دردسر والدین» برعهده داشتید، درباره مشکلات خانواده های این‌چنینی و نحوه برقراری ارتباط با فرزندان قبلی همسر، مطالعه کردید؟

به نظر من یکی از مهمترین راهکارها این است که افراد سطح صبر و حوصله خودشان را بالا ببرند. در همه خانواده ها مشکلات وجود دارد و در خانواده های این‌چنینی، مشکلات پیچیده تر است، بنابراین افراد در این خانواده ها باید صبر بیشتری داشته باشند. راهکار دیگر این است که افراد از مشاوره های تخصصی برای حل مشکلات‌شان استفاده کنند. راهکارهای علمی حتماً می تواند به کمک خانواده ها بیاید و آن‌ها را در حل مشکلات یاری دهد.

 

به نظر شما افراد بعد از اینکه به هر دلیلی همسرشان را از دست دادند، حق دارند دوباره ازدواج کنند یا بهتر است به نگهداری از فرزندان‌شان مشغول شوند؟

معمولاً خانم ها صبورتر هستند و وقتی همسرشان را از دست می‌دهند، می توانند صبوری کنند و به نگهداری از فرزندان‌شان بپردازند اما آقایان نمی توانند وقت زیادی برای بچه ها اختصاص دهند. به طور کلی با مدیریت مسائل می توان با فرد مناسبی ازدواج کرد. به نظر من ازدواج مجدد افرادی که به هر دلیلی از همسرشان جدا شده اند یا آن‌ها را از دست داده اند، اشکالی ندارد. اما مهم این است که مشکلات مدیریت شود.

 

به نظرتان سریال «دردسر والدین» گزینه مناسبی برای پخش از «آی‌فیلم انگلیسی» بود؟

«دردسر والدین» یک سریال اجتماعی و خانوادگی است و تلاش دارد راهکاری برای حل مشکلات خانواده ها ارائه دهد، به همین دلیل گزینه خوبی برای نمایش از «آی‌فیلم» به شمار می رود. به طور کلی، داستان این سریال خیلی جالب است و می تواند برای مخاطبان خارجی هم جذاب باشد.