به گزارش پارس نیوز، عماد حسینی مدیر بخش سینمای تجسمی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به اینکه در طول برگزاری جشنواره هفت روز نمایش فیلم خواهند داشت، گفت: طی هفت روز نمایش فیلم، هر روز شاهد نمایش فیلم‌ها در سه سانس خواهیم بود. بر این اساس یک سانس به نمایش فیلم‌های مستند شامل فیلم - پرتره‌هایی از هنرمندان تجسمی اختصاص یافته است. ما علاوه بر اینها یک سانس نمایش فیلم داستانی و یک نوبت هم برای برگزاری نشست نقد و بررسی آثار به نمایش درآمده در نظر گرفته ایم.

وی بیان کرد: سه روز نخست برگزاری بخش سینمای تجسمی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به بحث سینما و نقاشی اختصاص دارد و نشست‌های نقد و بررسی نیز به نقد فیلم‌های خارجی می‌پردازد که اصطلاحا می توان آنها را فیلم‌های نقاشانه دانست چرا که نقاشی در شکل گیری این فیلم ها موثر بوده و کارگردان هر اثر با نگاه به نقاشی، فیلم خود را خلق کرده‌ است.

حسینی درباره آثاری که در چهار روز پایانی بخش سینمای تجسمی به نمایش در می‌آید، توضیح داد: در روزهای پایانی، تمرکز بیشتر روی فیلم‌های مستند ایرانی است و نشست‌هایی نیز با حضور هنرمندانی که فیلم‌ها درباره آنها ساخته شده برگزار می‌شود. البته برخی از این فیلم‌ها درباره هنرمندان درگذشته است که نشست‌های تخصصی با حضور دوستان این هنرمندان برجسته برگزار خواهد شد. درعین حال کارگردانان فیلم‌ها نیز در این نشست‌ها حضور خواهند داشت.

مدیر بخش سینمای تجسمی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایان تصریح کرد: از آنجایی که این بخش رقابتی نیست از این رو آثار را با توجه به شناختی که نسبت به حوزه داشتیم، انتخاب کردیم و فیلم‌های شاخص و خوب در این بخش به نمایش در خواهند آمد.

‎ ‎یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی از پنجم بهمن تا پانزدهم اسفند ‌برگزار می شود. در این ‌‌جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی ‌دبیری ‌اجرایی را ‌عهده دار ‌هستند.‌ این در حالی است که بخش فیلم این دوره در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد.