به گزارش پارس نیوز، «شبی که ماه کامل شد» چهارمین فیلم نرگس آبیار است که به یکی از موضوعات ملتهب پرداخته است. سایت رسمی جشنواره فجر این فیلم را "شبی که ماه کامل شد" روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشقجوانی شهرستانی می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد.

نقش این دختر جنوب شهری را الناز شاکردوست بازی می‌کند و هوتن شکیبا بازیگر نقش جوان شهرستانی است. این جوان کسی نیست جز عبدالحمید ریگی.

شبنم مقدمی هم نقش مادر همسر عبدالحمید ریگی را بازی می‌کند و درواقع شاکردوست دختر اوست. فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، فرید سجادی حسینی، و.. دیگر بازیگران «شبی که ماه کامل شد» هستند.

قرار گرفتن نام مرتضی اصفهانی در کنار نرگس آبیار به‌عنوان نویسنده دلیل دیگری است که بدانیم فیلم سوژه‌ای امنیتی دارد. اصفهانی یکی از مشاوران مطرح تولیدات سینمایی ایران با موضوعات امنیتی، پلیسی و جاسوسی محسوب می‌شود که همکاری با فیلم‌های «بادیگارد»، «روباه»، «سیانور»، «امکان مینا» و ... در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد.

آبیار از جمله موفق‌ترین کارگردان زن سینمای ایران است. وی تاکنون بار‌ها توانسته سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را به خانه ببرد و حالا امیدوار است تا با جدیدترین تجربه سینمای خود در کنار الناز شاکردوست بتواند این تجربه را تکرار کند.