به گزارش پارس نیوز، پیرو صحبت‌های جنجالی لیلا اوتادی، رضا جاپلقی، تهیه‌کننده سریال «۱۳ شمالی»، خواستار پیگیری مراجع قضایی و وزارت ارشاد شد.

لیلا اوتادی در گفت‌وگویی ادعا کرده بود یکی از بازیگران خانم سریال- مسابقه «۱۳ شمالی» با مجری و بالادستی‌ها ارتباطی خاص داشته و به همین دلیل او تصمیم گرفته از سریال جدا شود.

پیرو صحبت‌های اوتادی درباره حذف خود از «۱۳ شمالی»، رضا جاپلقی، تهیه‌کننده این مجموعه گفت: «بنده وقتی اظهارات خانم اوتادی را خواندم خیلی تعجب کردم! ایشان بارها از سلامت رقابت گفتند، حالا چطور پس از گذشت یک‌سال و نیم، این‌چنین شروع به افترا، تهمت و تشویش اذهان عمومی نموده‌اند؟!»

او ادامه داد: «اولا همگان شاهد بوده‌اند هر دو برنده این مسابقه آقا بودند، پس اگر به قول ایشان، «ارتباط خاص» وجود داشت چرا از خانم‌های بازیگر برنده نداشتیم؟ ثانیا خانم اوتادی می‌بایست به صراحت نام خانم بازیگر و بالادستی را اعلام کنند و این موضوع را اثبات نمایند، چون بنده به عنوان تهیه‌کننده وظیفه دارم از سلامت پروژه‌های خود اطمینان حاصل و از کلیه عوامل آن دفاع کنم و در برابر ادعای خانم اوتادی از ایشان در دادگاه شکایت خواهم کرد و چنانچه نتوانند چنین مسئله‌ای را ثابت کنند نسبت به ادعای ایشان اعاده حیثیت خواهم کرد و تا پایان، بدون هیچگونه اغماض و گذشتی تا گرفتن حکم پیگیر خواهم بود.»

جاپلقی گفت: «متاسفانه اخیرا باب شده برخی اختلاف نظرات در پروژه‌ها تبدیل به تهمت و افترا شده و در فضای مجازی بدون آنکه صحت و سقم موضوع اثبات شود، پخش می‌گردد. لذا برای جلوگیری از این اتفاقات می‌بایست با همت عزیزان مراجع قضایی و حراست محترم وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما هرچه سریعتر این موضوع برچیده شود چرا که سینما و تلویزیون جای فرهنگسازی است نه بی‌اخلاقی!»

مجموعه «۱۳ شمالی» یک مسابقه بود که در ۸ قسمت، به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه‌کنندگی رضا جاپلقی، در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. حمید گودرزی، کامبیز دیرباز، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، محمدرضا هدایتی، سحر قریشی، لیلا اوتادی، بهاره افشاری، سمانه پاکدل و سارا منجزی‌پور در این سریال حضور داشتند.