به گزارش پارس نیوز، علی رویین‌تن کارگردان سینما که در حال نگارش فیلمنامه سریال «شهین مهین» برای شبکه نمایش خانگی است به مهر گفت: فیلمنامه سریالی را می نویسم که درباره ۲ دخترخاله بزهکار با نام های شهین و مهین است که از زندان بیرون می آیند و اتفاقاتی کمدی برایشان رخ می دهد.

وی اضافه کرد: یک سال و نیم است که نگارش فیلمنامه را شروع کرده ام و تا الان ۱۰ قسمت نوشته ام بنابراین کار پرزحمتی است.

کارگردان فیلم سینمایی «دل‌شکسته» درباره جذابیت های قصه این سریال عنوان کرد: من هر کاری که می نویسم به عشق مردم شروع می کنم و هرچقدر که مثل «دل‌شکسته» مسئولان از آن بدشان می آید، مردم دوستش دارند.

وی اضافه کرد: شهین و مهین از جنس زنان سینمای ایران نیستند بلکه از جنس مردمی هستند که هر روز در جامعه می بینیم.

رویین تن با اشاره به فضای انتقادی سریال تصریح کرد: زن ها در آثار نمایشی چندان قوی نیستند و اگر بخواهند قوی باشند به سمت زن سالاری کشیده می شوند درحالیکه فرهنگ ما لبریز از شیرزن هایی است که بدون اینکه گرایش فمنیستی داشته باشند از قدرت برخوردارند.

«شهین مهین» طغیان علیه همان پولشویی است

کارگردان فیلم «زمهریر» همچنین درباره سرمایه گذار و تهیه کننده این سریال با توجه به شبهه ها نسبت به پولشویی در شبکه نمایش خانگی عنوان کرد: «شهین مهین» طغیان علیه همان پولشویان است که سرمایه فیلم و سریال ها را فراهم می کنند پس قطعا این طیف هیچ جایی در «شهین مهین» ندارد. بعد از اتفاقاتی که برای «زمهریر» رخ داد یکی دیگر از دلایلی که من خانه نشین شدم همین بود که با هر پولی نخواستم کار بسازم و با هرکسی همکاری نمی کنم.  

رویین تن اظهار کرد: محال است که من وارد این جریانات شوم و اتفاقا «شهین مهین» علیه همین کسانی که یک شبه همه چیز را می خرند، طغیان می کند و من در ابتدای فیلمنامه جمله «پیشکش به همه کسانی که نه می خرند و نه می فروشند» را نوشته ام.

این کارگردان سینما درباره همکاری با تلویزیون نیز اظهار کرد: تلویزیون بیشتر دنبال سرمایه ای برای جایزه دادن است.

وی در پایان گفت: تلویزیون ایران نباید ضدفرهنگ عمل کند و فرهنگ جاری مردم کشور را مبتذل کند.