به گزارش پارس نیوز،  رضا فیاضی، بازیگر، کارگردان و نویسنده در برنامه تلویزیونی «فرمول یک» درباره ماجرای مهاجرتش به کیش توضیح داد: دو سال پیش به کیش رفتم، آن زمان شرایطی پیش آمد و تئاتری به نام «پدر یک دقیقه ای» را اجرا کردم که مسائل مالی و گرفتاری هایی که کارگردان سرش می آید اذیتم کرد. از این فضا خسته شدم و تصمیم به کوچ گرفتم. اما دو سال که تمام شد گفتم دیگر بس است و نمی توانم اینجا بمانم.

او افزود: آنجا کتابفروشی باز کرده بودم و کلاس برگزار می کردم یا اجرا می رفتم. فکر می کردم تلویزیون کیش باید خوب باشد اما نه تولیدی داشت نه برنامه ای. هرچقدر سعی کردم آنجا را در عرصه هنرهای نمایشی فعال کنم و در اندازه خودم هم تلاش کردم اما در نتیجه هیچ اتفاقی نیفتاد.

ضیا نیز به اقدام علی عسکری ریاست سازمان درباره ماجرای شبکه کیش اشاره کرد و فیاضی ادامه داد: آنجا که بودم چند فیلم سینمایی و سریال از جمله در همکاری با خسرو معصومی و محمدرضا ورزی انجام دادم و بین کیش و تهران در رفت و آمد بودم اما حالا دیگر به تهران برگشته ام.

بازیگر «قصه های تا به تا» با بیان اینکه آدم دلش می خواهد جایگاه بزرگتری داشته باشد اما من از تلاش دست نکشیدم، یادآور شد: من حس نمی کردم در این سن بازنشسته ام. شعر گفتم نوشتم درس دادم و هیچ وقت بیکار نبودم. در کیش مردمی خوشبختند که می توانند از هوا و دریا لذت ببرند. اما من از ساعت ۱۰ و نیم ۱۱ سرکلاس می رفتم و تا ۱ نصفه شب با بچه ها کار می کردم.

او افزود: این مدت از تصویر دور شدم اما دغدغه من کار تصویر و نمایش است. البته دفتر سوم شعر من «دریا از چشمان تو برمی آید» نیز منتشر شده و «بانوی نیلوفری» را هم انتشارات نگاه منتشر کرده است. نمایشنامه ای با نام «زن و شوهری با قامت متوسط» هم نوشته ام که زیر چاپ است.

فیاضی با بیان اینکه مردم انتظار دارند وقتی در برنامه ای می روم نماینده آنها باشم، اظهار کرد: محصلانی را که در خوزستان درس می خوانند باید تشویق کنیم. همچنین باید زمینه ای فراهم شود تا از یک کمپین حمایت شود. من نماینده گروه دیوار ۴۷ سندروم داون هستم. دکتر آزاده حسین زاده مسئول این گروه است که ثبت کشوری شده و در جهان رتبه های خوبی آورده است. زمانی که کیش زندگی می کردم هفته ای یک بار به تهران می آمدم و با بچه ها کار می کردم و برمی گشتم. بچه های فوق العاده خوب و مهربان و حساسی هستند و خوب می گیرند. این‌ها فعلا در یک مکان استیجاری در چیتگر فعالیت می کنند و تا دی ماه بیشتر فرصت پرداخت کرایه را ندارند و اگر جای ثابتی داشته باشند اتفاق خیلی خوبی می افتد.

فیاضی نیز از اجرای یک نمایش با این بچه ها خبر داد: من به بچه ها و خانم دکتر قول دادم حالا که به تهران آمده ام وقت بیشتری بگذارم و یک اجرا با این بچه ها داشته باشم. گروه هایی هستند که در این زمینه خیلی کار می کنند. اگر تمرین ها تداوم داشته باشد می شود با این بچه ها اجرا کرد و من ایمان دارم یک روز اجرای صحنه ای را با این بچه ها تجربه خواهم کرد.