به گزارش پارس نیوز، 
امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

فصل جدید «پنج‌ستاره» دوباره به آنتن می‌رسد

اولین قسمت از فصل جدید مسابقه «پنج‌ستاره» به تهیه‌کنندگی میرمحمدحسین رضوی و با اجرای حمید گودرزی از پنجشنبه این هفته، ششم دی‌ماه ساعت 21 روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد رفت؛ دومین قسمت نیز جمعه هفتم دی‌ماه در همان ساعت پخش خواهد شد.

ساختار مسابقه «پنج ستاره» مطابق بر روال قبلی با گونه «مسابقه - بازی» است که عموم مردم با شرکت در این برنامه و حضور در آن، یکی از مهم‌ترین چالش‌های خود را تجربه می‌کنند.

این مسابقه دارای یک اپلیکیشن اختصاصی است که علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه چه به عنوان شرکت‌کننده و چه تماشاچی می‌توانند با نصب و همچنین بازی در آن به مسابقه تلویزیونی راه یابند. 5 نفر نخست رتبه بندی این اپلیکیشن راهی مسابقه اصلی در شبکه پنج خواهند شد.

مسابقه تلویزیونی «پنج ستاره» محصول موسسه فرهنگی و هنری «هشت ‌اقلیم» و کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که پنج‌شنبه و جمعه هر هفته ساعت 21 از این شبکه پخش خواهد شد و طی آن شرکت‌کنندگان تلاش می‌کنند با استفاده از اطلاعات عمومی خود و پاسخ به سوالات حمید گودرزی جایزه 50 میلیونی مسابقه را به دست بیاورند.

معرفی «زنان دانشور» در «دکتر سلام» تلویزیون

بخش «زنان دانشور» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه «دکتر سلام»گنجانده شده است. زنان دانشمند و نخبه در بخش علوم پزشکی کشور با دستیابی به عزت نفس و باور و توانمندی‌ها و قابلیت خود، طی دوره چهل ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد علمی قابل توجهی داشته‌اند.

در بخش «زنان دانشور» به معرفی نخبگان علمی و برگزیدگان طراز اول جشنواره‌های مختلف شاخه‌های متعدد علوم پزشکی که ابداعات و اختراعات قابل توجهی نیز داشته‌اند، پرداخته می‌شود.

برنامه «دکترسلام» به تهیه کنندگی المان مرقوب‌نیا هر روز ساعت 13:30 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

مهوش صبرکن « آچمز» شد

مهوش صبرکن جدیدترین بازیگری‌ است که جلوی دوربین مجموعه تلویزیونی «آچمز» مهرداد خوشبخت رفت. حسین آقا هرندی تهیه‌کننده «آچمز» در ارتباط با جدیدترین اتفاقات این مجموعه، گفت: پس از سارا خوئینی‌ها، مهوش صبرکن نیز برای بازی دریکی دیگر از نقش‌های اصلی این مجموعه جلوی دوربین رفت.

او ادامه داد: در حال مذاکره با دو بازیگر زن و مرد دیگر برای بازی در نقش‌های اصلی این مجموعه هستیم تا گروه بازیگران «آچمز» کامل شود.

تصویربرداری «آچمز» از چهل روز پیش در منطقه پامنار تهران شروع شد و گروه این روزها مشغول ضبط صحنه‌های خانه «آقای گلکار» هستند.

این مجموعه تلویزیونی که در سی قسمت به نویسندگی سعید فرهادی تهیه می‌شود؛ یک درام با موقعیت‌های شیرین و گاه طنز است. تصویربرداری «آچمز» تا اردیبهشت‌ماه سال آینده در لوکیشن‌های مختلفی در تهران ادامه دارد.

در خلاصه داستان «آچمز» آمده است؛ « مصیب تازه پس از چهل‌وپنج سال می‌فهمد که تنها فرزند خانواده نبوده. برای پیدا کردن گمشده‌ی سالیان دور مادرش، راهی تهران می‌شود و اما خودش هم گمشده‌ی بزرگ‌تری دارد. عزت و احترام! مجبور است بین این دو گمشده یکی را انتخاب کند و همین داستان‌های پیچیده‌ای برایش به وجود می‌آورد که او را تبدیل به انسانی دیگر می‌کند.»

در این مجموعه، هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، سید مهرداد ضیایی، مهران رجبی، سارا خوئینی‌ها، بیتا سحرخیز، مهوش صبرکن، پریسا مقتدی، سهند جاهدی، هادی عطایی‌فر، احمدرضا اسعدی، مونا اسکندری و مهوش صبرکن بازی دارند.

مستند خشاب‌های خالی امشب روی آنتن شبکه یک

مستند«خشاب های خالی» از مجموعه مستندهای ملت قهرمان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امشب چهار دی بعد از بخش خبری ساعت 19 پخش خواهد شد. خشاب های خالی دومین قسمت از مجموعه مستند «ملت قهرمان» را تشکیل می دهد که روایتی از زندگی و اقدامات شهید مصطفی اطاعتی، افسر نیروی مخصوص ارتش است. او به طور مخفیانه علیه رژیم پهلوی فعالیت می‌کرد که اوج آن در ماجرای تشییع استاد نجات الهی اتفاق می افتد.

مستند خشاب‌های خالی به کارگردانی سمیه ذاکری و تهیه کنندگی امیر مهریزدان ، در واحد مستند عمار تولید شده است.

معاون وزیر امور خارجه در "رو در رو"

برنامه زنده تلویزیونی «رو در رو» این هفته در میزبانی از سیدمحمدکاظم سجادپور به موضوع « سیاست آمریکا در منطقه» می‌پردازد. رئیس‌جمهوری آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرده که نظامیان این کشور را ظرف یک ماه از سوریه خارج می‌کند و پنتاگون باید خود را برای خروج فوری از سوریه آماده کند. اندکی پس از این دستور، ترامپ از تصمیم دیگر خود برای خارج کردن نیمی از 14 هزار نظامی نظامی آمریکا از افغانستان در چند ماه آینده پرده‌برداری کرد. نخستین پیامد این تصمیم، استعفای «جیمز متیس» از وزارت دفاع آمریکا به دلیل اختلاف نظر با ترامپ بود. متیس ضمن استعفا از مقامش تاکید کرد: دیدگاهش با مواضع و تصمیمات غیرمنتظره ترامپ، کاملاً متفاوت است.

برنامه«رودررو»ی این هفته قصد دارد تا به بررسی ابعاد مختلف تصمیم رئیس‌جمهوری امریکا برای خروج نظامی از سوریه و افغانستان بپردازد، و ضمن تحلیل علل این تصمیم، آثار آن در آینده ثبات و امنیت منطقه را ارزبایی کند.

این برنامه به تهیه کنندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و سه‌شنبه‌ها ساعت 19 به صورت زنده به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

سیاوش طهمورث به «کتاب‌باز» می‌آید

امشب (‌سه‌شنبه چهارم دی‌ماه)، سروش صحت در برنامه «کتاب‌باز»، میزبان سیاوش طهمورث بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون است. طهمورث در برنامه امشب راجع به شاهنامه‌خوانی و نقالی با صحت صحبت خواهد کرد و از لذت لمس کتاب کاغذی می‌گوید و نویسندگان محبوب خود را معرفی خواهد کرد.

«کتاب‌باز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا رضاییان و اجرای سروش صحت، شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبکه نسیم پخش می‌شود و تکرار آن ساعت یک بامداد، 8 صبح و 13 بعدازظهر روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت.

«مرَ قانون» محمدحسین لطیفی برای نوروز 98

سریال «مرَ قانون» به کارگردانی مشترک محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده شنبه‌ هفته آینده هشتم دی‌ماه در استودیوی «حالا خورشید» کلید می‌خورد. مهران مهام در این باره بیان کرد: سریال «مُرّ قانون» در فضایی مفرح با موقعیت‌هایی کمدی با بازی مرجانه گلچین، هدایت هاشمی، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی و... برای نوروز سال 98 در شبکه سه تولید می‌شود.

وی از لوکیشن‌های متعدد این سریال نام برد و گفت: امیرعباس پیام و مهدی روشن روان این سریال را می‌نویسند و این روزها مراحل تست گریم بازیگران و بازبینی لوکیشن‌ها را پشت سر می‌گذاریم.

بررسی ادبیات عامه در "شب روایت"

در دوازدهمین "شب روایت"، سه شنبه چهارم دی‌ماه، مسعود دیانی میزبان حسن ذوالفقاری، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه می‌شود. ادبیات عامه و ضرورت توجه به آن به مثابه عامل هویت بخش به فرهنگ ایران موضوعی است که در برنامه امشب بررسی می شود.

فرهنگ، هنر، زبان و ادبیات عامه‌ی مردم ایران ازجمله غنی‌ترین گنجینه‌های تمدن‌های بشری است. دیرینگی و کهنسالی اقوام ایرانی، غنای فرهنگی ادبی، تعدد پاره فرهنگ‌ها و پراکندگی جغرافیایی قومیت‌ها عامل تقویت‌کننده‌ این غنای فرهنگی است. چنانچه در هنگامه‌ی هجوم فرهنگ‌های مهاجر و مهاجم، نتوانیم میان فرهنگ غنی مادی و معنوی گذشته و امروز پلی استوار ببندیم و به پاسداری از حریم زبان و ادب بومی، مردمی و عامه بپردازیم، وظیفه­ علمی و فرهنگی و ملّی خود را به درستی انجام نداده‌ایم.

"شب روایت" به تهیه کنندگی حسین شاهمرادی، با محوریت ادبیات داستانی و روایت، هر سه شنبه ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهارم سیما پخش می‌شود.

رادیو ایران در «روز ملی ایمنی در برابر زلزله»

روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم، برنامه‌های مختلف این شبکه رادیویی به این مهم می‌پردازند. پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله با توجه به ضرورت آگاه‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در برابر زلزله با پیشنهاد نامگذاری این روز به عنوان «روز ملی ایمنی در برابر زلزله» فرصتی را فراهم کرد تا هر ساله با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی متنوع در این روز، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره چند ده هزار قربانی این فاجعه تلخ، زمینه ارتقای آگاهی عمومی و شاخص‌های ایمنی در برابر زمین لرزه در کشور فراهم شود.

در همین راستا برنامه «سلام صبح بخیر» در تاریخ پنجم دی ماه ار تباط تلفنی با مسئولین شهر بم بر قرار خواهد کرد. همچنین برنامه «نمودار» نیز خسارت های اقتصادی ناشی از زلزله به دلیل عدم ایمنی ساختمان ها را بررسی می‌کند.

تهیه‌کننده برنامه رهاورد هم خبر داد: موضوع برنامه را متناسب با عنوان روز در نظر گرفته است . به هنگام وقوع زلزله چطور باید مدیریت بحران کرد؟ در خصوص همین موضوع با دکتر کامبد امینی حسینی رییس پژوهشکده مدیریت بحران و زلزله شناسی ارتباط تلفنی گرفته می شود.

جشنواره تئاتر رادی در رادیو نمایش بررسی می‌شود

در برنامه «گیومه» درباره اینکه چرا جشنواره تئاتر رادی به چهاردهم تا بیست و دوم دی ماه موکول شده است پرداخته می‌شود. همچنین در بخش دیگری از این برنامه سپهر سلیمان درباره بخش بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران توضیح می‌دهد و در ادامه نیز با مدیریت بحران و هلال احمر درباره بلایای طبیعی و چگونگی کاهش آن با کارشناسان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

«گیومه» برنامه‌ای ترکیبی نمایشی با محوریت اطلاع‌رسانی فرهنگی است که شنبه تا چهارشنبه هرهفته از ساعت 9 تا 11 به صورت زنده از رادیو نمایش روی موج اف ام، ردیف 107.5 مگاهرتز شنیده می شود.

رموز شکست سرطان در شبکه سحر

جنگ شبانه «شب چراغ» امشب به معرفی زوج موفقی خواهد پرداخت که با همدلی و مهر به یکدیگر موفق به شکست بیماری و بازگردادندن شادی و خوشبختی به آغوش خانواده شده‌اند. این برنامه با جعفر کریمی و همسرش به صحبت نشسته و از زندگی شخصی، اجتماعی، روابط خانوادگی و رموز موفقیتشان پرسش می کند. این زوج خواهند گفت که چگونه با عشق و پایبندی به زندگی مشترکشان و ایجاد دلگرمی، همسر جعفر کریمی، موفق به شکست بیماری سرطان و درمان کامل شده است.

در لا به لای این شب‌نشینی و گفت و شنود دوستانه، ایتم های مفرحی چون طنزهای نمایشی، موزیک ویدیو های جدید روز و مصاحبه‌های مردمی به شادی بیشتر فضا یاری می‌رساند.

تهیه کننده این جنگ شبانه، مصطفی محمودی و بوده و اجرای امشب آن برعهده آزاد ابراهیمی است. جنگ شبانه «شب چراغ» روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در ساعت 22:40 به وقت تهران به مدت 55 دقیقه بر روی آنتن کانال کردی شبکه سحر می‌رود.

انتهای پیام/