به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی روز دوشنبه 3 دی‌ماه در مراسم تجلیل از برگزیدگان همایش ملی «نماز: تعالی فردی و اجتماعی» با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در این همایش گفت: کارهای پژوهشی در حوزه دین و ارزش‌های دینی بسیار مهم هستند و وظیفه شما عزیزان انتقال این مفاهیم به نسل‌های آینده است.

وی ادامه داد: نقش و تأثیر نماز در تمام ابعاد فردی و اجتماعی از موضوعاتی است که باید به‌صورت ویژه بررسی شود، زیرا نماز در همه‌جا تأثیرگذار است. در دوران دفاع مقدس نیز نماز نقش بسیار پررنگی در جبهه‌ها و بین رزمندگان داشت و این عزیزان در شب‌های عملیات با نمازهای خود نیرو و انرژی می‌گرفتند و پیروزی‌های رزمندگان در این جنگ نابرابر ناشی از همین روحیه بود. همچنین در تمام وصیت‌نامه‌های شهدا بر موضوع نماز تأکید شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وجود آیات زیادی در قرآن با موضوع نماز گفت: در روایات و احادیث از پیامبر اسلام (ص) و ائمه (ع) نیز موضوع نماز و اهمیت آن به کرات از سوی این بزرگواران مورد تأکید قرار گرفته است و این مسائل نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه ویژه نماز در دین اسلام است. نماز نهی کننده از گناهان است و اولین پرونده‌ای از انسان‌هاست که روز قیامت مورد بررسی قرار می‌گیرد و به واقع نماز ستون دین است.

معاون رییس جمهور افزود: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت نماز تأکید بسیاری داشته‌اند و مسیری را برای ما مشخص کرده‌اند که امروز اثرات آن را می‌بینیم و دشمن نیز امروز به اهمیت موضوع نماز پی برده و درصدد تخریب این موضوع مهم در بین جوانان است و فعالیت‌هایی مانند برگزاری این همایش در واقع مقابله‌به‌مثل با این تهدیدات است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ریشه در نماز دارد گفت: در همه جای فرهنگ ایثار و شهادت اثرات بی‌شمار نماز را می‌بینیم و این فرهنگ جدای از نماز نیست، بنابراین بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره نگاه ویژه و خاصی به مقوله نماز داشته است.

گفتنی است از بین 183 مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش ملی «نماز: تعالی فردی و اجتماعی» 26 مقاله به‌عنوان مقالات برگزیده انتخاب شده‌اند که در این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی از نویسندگان این مقالات تقدیر به عمل آمد.

این همایش با همکاری دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، اداره کل حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشارکت جمعی از ایثارگران و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شده است.

انتهای پیام/