به گزارش پارس نیوز، 
رمضانعلی حیدری خلیلی امشب در بازدید از انجمن سینما جوان دفتر سنندج و در دیدار با مدیر این انجمن که با همراهی مدیرکل ارشاد استان کردستان انجام شد اظهار داشت: باید همه مردم کشور بتوانند از تولیدات سینمایی و امکان دیدن فیلم بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه تولید محصول سینما و فیلم سینمایی، مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن برای قشر خاصی نیست، گفت: بر همین اساس و به جهت نیاز کشور توسعه سینما در استان‌ها در دستور کار قرار گرفته است و تلاش می‌شود با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف نیازهای سینمایی با مشارکت بخش خصوص و مسئولان فرهنگی در استان‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ای برطرف شود.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فجر، جشنواره فیلم کودک، فیلم کوتاه و سینما حقیقت در تمامی مراکز استانی کشور را در راستای برقراری عدالت فرهنگی دانست و تصریح کرد: متأسفانه به‌دلیل عدم برخورداری در حوزه نمایش فیلم در بعضی شهرهای کشور این امکان به‌صورت کامل عملیاتی نشد و استان‌ها در حوزه نمایش فیلم نسبت به یکدیگر فاصله‌های زیادی با هم دارند.

وی از تجهیز سالن مجتمع فرهنگی هنری سقز به امکانات سینمایی خبر داد و اضافه کرد: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلای ایران مجتمع فرهنگی هنری سقز فرصت بهره‌مندی از اکران فیلم‌های سینمایی را دارد.

حیدری خلیلی، به راه‌اندازی پاتوق‌های فیلم کوتاه در کشور نیز اشاره کرد و افزود: انجمن‌های سینما جوان بازوی اجرای سازمان سینمایی در حوزه تولید فیلم کوتاه و حمایت از فیلم‌سازان جوان به شمار می‌روند و با دنبال‌کردن هم‌افزایی با ایجاد پاتوق‌های فیلم کوتاه به‌دنبال پاسخ به نیاز جامعه مخاطب کشور هستیم.

وی در پاسخ به خواسته مدیر انجمن سینما جوان دفتر سنندج مبنی بر حمایت‌های بیشتر از این انجمن اظهار کرد: ساختار حمایتی برای انجمن‌های سینما جوان تعریف شده و تولیداتی که بتواند مسائل اولویت فرهنگی استان را هدف قرار دهد و در این راستا تولید شود از امتیازات حمایتی برخوردار می‌شوند.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی به فعالان حوزه سینما و فیلم‌سازی توصیه کرد که به‌دنبال شکل‌گیری کسب و کارهای سینمایی باشند و گفت: فعالان علاقه‌مند این حوزه می‌توانند با ایجاد مرکز تامین و اجاره تاسیسات سینمایی، راه‌اندازی موسسه تهیه و تولید، توزیع و پخش و عرضه بین‌المللی فیلم به دنبال کسب و کار پایدار و بهره‌مندی از حمایت‌های مرکز سینمایی باشند.

وی خواستار شکل‌گیری شورای فرهنگی توسعه صنعت تصویر در استان‌های کشور شد و ادامه داد: امید است با تشکیل این شورا و همگرایی و تمرکز هر چه بیشتر متولیان امر سینما در استان و سپردن عرصه سینما به سینماگران و فیلم‌سازان مانند سایر هنرها ضمن تولید آثار قابل قبول از نظرکمی و کیفی با هم‌سویی و هم‌افزایی مشترک به اهداف پیش‌بینی شده دست یابیم.

معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی از تجهیز مجتمع‌های فرهنگی هنری با بهره‌بردار خصوصی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا 30 شهر فاقد سالن سینما به امکانات سینمایی تجهیز می‌شوند.

فیلم‌سازان کردستانی از حداقل‌ترین امکانات برخوردار نیستند

مدیر انجمن سینمای جوانان کردستان نیز در این دیدار با بیان این که کردستان بالاترین آمار تولید فیلم کوتاه را نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد اظهار داشت: در یک سال گذشته حداقل 60 فیلم کوتاه در استان تولید شده است.

سالم صلواتی نبود محل مناسبی برای اکران و نمایش فیلم‌های تولیدشده هنرمندان استان را عمده‌ترین مشکل فعالان این حوزه اعلام کرد و افزود: در دو سال گذشته تنها 30 میلیون تومان اعتبار برای حوزه فیلم در استان اختصاص یافته است که این میزان حمایت فقط می‌تواند به تولید یک فیلم کمک کند.

وی با بیان اینکه فیلمسازان و هنرمندان فیلم‌ساز بسیار بزرگی در استان رشد کرده‌اند، گفت: هنرمندان حوزه فیلم کوتاه کردستان با این میزان امکانات و حمایت‌ها همواره در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی خوش درخشیده‌اند.

مدیر انجمن سینمای جوانان کردستان ادامه داد: با وجود همه این توانمندی‌ها حداقل سالنی در اختیار فیلم‌سازان استان قرار ندارد که بتواند فیلم‌های خودشان را ببینند.

صلواتی خواستار حمایت بیشتر از هنرمندساز فیلم‌ساز شهرستانی شد و خاطرنشان کرد: استان در حوزه سینما ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد اما شرایطی که بتوان جوابگوی نیاز مخاطبان و فعالان این عرصه باشد حداقل است و هنرمندان این حوزه نیازمند توجه و حمایت‌های بیشتری هستند.

انتهای پیام/