به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام علی شکری شامگاه یکشنبه در نشستی با فعالان قرآنی و مهاجران افغانستانی مقیم سمنان ضمن بیان اینکه پیامبر (ص) فرمودند بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و به دیگران آموزش دهد، تأکید کرد: مهم‌ترین بخش قرآن کریم که بسیار هم مورد تأکید قرار دارد، تعلیم و تربیت و نقش آن در جامعه اسلامی است.

وی بابیان اینکه جامعه اسلامی مهم‌ترین بخش حکومت است که مهم‌ترین شاخصه‌های آن، نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود، افزود: آنچه موجب تعالی جامعه بشری و انسانی و اسلامی می‌شود، تعلیم و تربیت است.

آموزش مبتنی بر آموزه‌های قرآن است

دیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت : هر نظامی که به رشد و بالندگی در بخش‌های علمی، صنعتی، اقتصادی و ... رسیده باشد قطعاً مدیون تعلیم و تربیت است لذا دین اسلامی به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد.

شکری با تأکید بر اینکه مسئله اول رسالت و بعثت رسول‌الله(ص) نیز تعلیم و تربیت است، بیان کرد: اساسی‌ترین مسئله در نظام‌های اجتماعی، تربیت است و از این منظر، اگر ما امروز مشاهده می‌کنیم که در کشورمان قشر نوجوان دچار آسیب‌های اجتماعی شده، باید به‌نظام تعلیم و تربیت را بررسی کنیم.

وی گفت: اگر ما به فرمایش پیامبر(ص) عمل کنیم و اگر به تعالیم قرآن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم باید به‌نظام آموزشی و تعلیم و تربیت توجه ویژه کنیم و در اسلام نظام آموزشی مبتنی بر قرآن کریم است لذا اصل آموزش فهم کلام‌الله مجید است.

نظام تعلیم و تربیت مرز نمی‌شناسد ​

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه فهم قرآن مهم‌ترین نیاز جامعه اسلامی است، تأکید کرد: جامعه مهاجران استان خوشبختانه در این زمینه توانسته اقدامات شایان‌ذکری را صورت دهد که تربیت حفاظ قرآن کریم یکی از این اقدامات است.

شکری در دیگر بخش سخنان خود بابیان اینکه نظام تعلیم و تربیت مرز نمی‌شناسد و امروزه برای کسب دانش بسیاری کشورها باهم تبادل دارند، ابراز داشت: مسئله آموزش قرآن باید در نظام اسلامی بیشتر از گذشته مورد اهتمام باشد و ما بتوانیم فرزندانمان را از کودکی باتربیت قرآنی آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن مرز نمی‌شناسد و در رشته‌های متعددی امروز فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای در جامعه انجام می‌شود، تأکید کرد: در این استان 120 خانه قرآن شهری و روستایی وجود دارد که در بخش‌های مختلف و زمینه‌های مختلف مشغول به فراگیری قرآن هستند.

شکری در ادامه خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌های درون استان سمنان برای ترویج فعالیت‌های قرآنی شد و تأکید کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در بین جوامع مهاجران نیز بهره کافی را در ترویج معارف دینی و قرآنی برد.

انتهای پیام/