به گزارش پارس نیوز، 

غلامرضا یاوند عباسی شامگاه شنبه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه ایجاد این شوار در راستای ایجاد فضایی برای هم افزایی و ارتقای کیفیت فرهنگی در این حوزه بوده است، اظهار داشت: این شورا باید مهندسی فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد.

پدیده بزرگ انقلاب اسلامی بعد از جنگ تحمیلی به فراموشی سپرده شده است

وی با اشاره به مجموعه فرهنگی دفاع مقدس لرستان، بیان داشت: با توجه به بازدید که از این طرح داشته ایم بر اساس اعلام مسئولان استان تا دهه فجر فاز اول آن به بهره برداری می رسد.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه پدیده بزرگ انقلاب اسلامی بعد از جنگ تحمیلی به فراموشی سپرده شده و گم شده است، گفت: هنوز انقلاب را بازشناسی نکرده ایم و نمی دانیم نقش مردم در انقلاب چه بوده است.

یاوند عباسی با تاکید بر اینکه اگر انقلاب نبود ما چیزی نداشتیم و باید ابعاد مختلف انقلاب باید تبیین شود، گفت: دانشنامه دفاع مقدس اگر در استان به مراحل نهایی نرسیده، سریع تر انجام شود چرا که استان به این آثار ماندگار نیاز دارد.

وی با بیان اینکه از اعتبارات فرهنگی و پژوهشی و ... باید در این راستا استفاده شود، گفت: همچنین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به گونه ای عمل کند که این فرهنگ وارد لایه های مختلف زندگی مردم شود و زندگی اجتماعی مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران، بیان داشت: همچنین در این شورا برنامه ریزی شود که فضای محیطی شهری متناسب با نقش مردم در دوران انقلاب و دفاع مقدس طراحی شود.

تهیه نظام‌نامه و پیوست فرهنگی ایثار و شهادت

یاوند عباسی با تاکید بر کیفی سازی یادواره های شهدا، تصریح کرد: یادواره های شهدا مانند سال های گذشته برگزار می شود و در حالی که باید در آنها به ابعاد مختلف زندگی شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس نیز پرداخت شود و در یادواره شهدا به آرمان های شهدا پرداخت شود.

وی با اشاره به تکریم ایثارگران نیز، بیان داشت: بهترین روش تکریم ایثارگران این بوده که قانون های ابلاغ شده در این زمینه عملیاتی شوند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با اشاره به ابلاغ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از سوی دولت، بیان داشت: همچنین سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان از سوی این دولت ابلاغ شده است.

یاوند عباسی، بیان داشت: اجرا نشدن این قوانین اهداف دولت و نظام را زیر سوال می برد و کام ایثارگر را شیرین نمی کند.

وی با بیان اینکه بهترین روش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این بوده که ایثارگری که پست مدیریتی گرفت به نحو مطلوبی کار خود را انجام دهد و اگر جایی کسی را دیدند که خوب کار می کند بگویند این فرد ایثارگر و یا رزمنده است، بیان داشت: بدترین اقدام برای خراب کردن فرهنگ ایثار و شهادت این بوده که ایثارگر بد کار کند.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران از تهیه نظام نامه فرهنگ ایثار و شهادت، تهیه پیوست فرهنگی ایثار و شهادت، تهیه برنامه هایی در رابطه با چگونگی مهندسی فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: منتظر هستیم که شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل جلسه بدهد و این اقدامات مصوب شوند تا نهایی و ابلاغ شوند.