به گزارش پارس نیوز، 

سردار عبدالله ملکی عصر روز شنبه در سی و پنجمین جلسه شورای شهر ساری افزود: تاکنون 37 میلیارد تومان برای پروژه مرکز فرهنگی ملل ساری هزینه شد که پس از گذشت 11سال از آغاز پروژه تنها فاز نخست آن افتتاح شده است.

گفتنی است که از مجموع هزینه های این مرکز فرهنگی بیش از 12 میلیارد تومان بودجه ملی،بیش از 15 میلیارد تومان بودجه استانی و 6 میلیارد و 600 میلیون تومان نیز مشارکتی بود که بخش زیاد آن را شهرداری ساری تامین کرده است.

وی با اعلام نیاز اعتبار 40 میلیارد تومانی برای اتمام این پروژه ، افزود: ما از شهرداری ساری انتظار داریم تا برای اتمام این مرکز پای کار بیاید و مسئولیت آن را بر عهده بگیرد .

سردار ملکی گفت: خواست ما از شهرداری و شورای شهر ساری این است که هزینه و ساخت پل شهدای پارک ملل را نیز بر عهده بگیرد و آن را به آثاری ماندگار برای شهرداری تبدیل کند.

سرپرست حفظ نشر و ارزشهای دفاع مقدس مازندران گفت: با توجه به استانی بودن این پروژه و بهره مندی همه مردم استان از آن، استفاده از مشارکت های مردمی یکی از راه حل های ما برای تامین اعتبار است

ملکی با اشاره به اینکه طرح اولیه این مرکز در مساحتی به وسعت 70 هکتار بود، ادامه داد: اما اختلافاتی که بر 10 هکتار از این طرح به دلیل وجود مالک شخصی افتاده است ما به 60 هکتار نیز راضی هستیم و 10 هکتار باقیمانده را از طرح خارج کردیم.

وی همچنین به طرح نیمه کاره پل شهدای غواص در مرکز فرهنگی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای تکمیل و اتمام این پل به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و پیشنهاد می شود شهرداری ساری با همکاری دیگر بخشها در احداث این پروژه، پل به نام شهرداری ثبت شود.

سرپرست نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس همچینین اعلام کردکه امسال نیز از محل اعتبارات استانی 970 میلیون تومان و از محل بودجه استانی سه میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت .

ملکی، میزان هزینه کرد در پارک موزه را در سال جاری بیش از بودجه مصوب بیان کرد و خواستار حمایت شهرداری و دستگاه های مرتبط شد.

انتهای پیام/