به گزارش پارس نیوز، 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان روز شنبه درمراسم پایانی جشنواره برگزیدگان هفته پژوهش و فناوری استان گفت: این نهاد امسال در جشنواره استانی پژوهش و فناوری موفق به کسب 38 عنوان در بخش معلمان و دانش آموزان و همچنین غرفه برتر در زمینه خلاقیت و نوآوری شد.
موسی دادی زاده سرخایی افزود: در بخش فناوران برتر دستگاه‌های اجرایی در سالجاری، «مرتضی زارعی حاجی آبادی» در گروه علمی علوم پایه موفق به کسب رتبه برترشد.
وی اضافه کرد: این پژوهشگر هرمزگانی دارای یک عنوان ترجمه، 2 طرح پژوهشی و چهار عنوان مقاله بین المللی و علمی در( ISI ) است که با یک اختراع و سه عنوان کتاب، حاﺋز رتبه برتر در این جشنواره شد.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: در مقطع ابتدایی نیز «سید ماهان طباطبایی»، برگزیده جشنواره بین المللی تجاری سازی فناوری های پزشکی و دارویی دبی و «آلیا حاجی زاده» با عنوان رتبه نخست بیست و دومین دوره مسابقات نادکاپ شریف از ناحیه یک بندرعباس در این جشنواره تجلیل شدند.
دادی زاده سرخایی بیان داشت: در بخش رتبه های نخست جشنواره دانش آموزی جابربن حیان نیز «محمدجواد مرادی»، «امینه مرادی»، «نازنین پوزش»، «احمد مظفری»، «ابوذر محمدی» و «آرمین اسلامی» از منطقه شهاب، «علیرضا حیدری نسب» از بوموسی، «علی رستگار» و «علیرضا ملکی» از ناحیه 2 بندرعباس و «ریحانه کمالی»، «فاطمه سالاری» و «نرگس نظری» از رودان مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی گفت: در مقطع متوسطه اول نیز «عطیه عزیززاده» و «فاطمه جاودان» از رودان و «سبحان باسره» و «امیر مهدی جعفری» از ناحیه 2بندرعباس دارنده رتبه دوم کشوری جشنواره خوارزمی، «فاطمه اسلامی دولابی» و «طاهره صالحی زاده» دارنده رتبه نخست رشته بازارچه کارآفرینی خوارزمی از شهاب، «فاطمه دریایی نژاد» رتبه نخست وبلاگ نویسی جشنواره دریا از شهاب و «آریا افسر» رتبه نخست عکاسی جشنواره ملی دریا از ناحیه 2 بندرعباس در این جشنواره تجلیل شدند.
این مسوول اضافه کرد: همچنین «ساینا سایه بانی» و «سارا مساجدی» دارنده رتبه نخست هوا و فضا در مسابقه نادکاپ شریف از ناحیه 2بندرعباس، «ملیکا قاسمی» رتبه نخست نقاشی جشنواره ملی دریا و «فاطمه محمود زاده» رتبه نخست جشنواره مسابقات آزمایشگاهی لکوکاپ شریف از ناحیه یک بندرعباس در مقطع متوسطه اول مورد تجلیل قرار گرفتند.
دادی زاده سرخایی ادامه داد: در مقطع متوسطه دوم نیز «علیرضا عادلی»، «روح الله محمدی»، «علیرضا برونه» و «محسن قنبرزاده دارندگان» رتبه نخست دوره مسابقات کمیکار دانشگاه تهران از منطقه فین، «سید ابوالفضل باقرزاده همایی» رتبه نخست المپیاد ملی نانو و «مبینا وطن خواه» دارنده پنج رتبه جهانی و ثبت اختراع، «نوید پورکارجدید» رتبه نخست جشنواره ملی ابن سینا و ثبت اختراع، «نیلوفر باقرزاده» برگزیده جشنواره هنرهای تجسمی و «امین صمدی» برگزیده کشوری جشنواره جوان خوارزمی در رشته ادبیات از ناحیه یک بندرعباس و «محمد سالاری» و «علیرضا صالحی» برگزیده کشوری جشنواره جوان خوارزمی در رشته علوم اجتماعی از شهرستان میناب تجلیل شدند.
دادی زاده گفت: آموزش وپرورش هرمزگان با تکیه بر اهداف سند تحول بنیادین و فراهم کردن بستر لازم، در جهت توسعه فرهنگ پژوهش و تحقیق و نوآوری، اولویت برنامه های مدارس خود را بر این مهم متمرکز کرده است.
7195/6048