به گزارش پارس نیوز، 

سعید فریور روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز جامع مراقبت از خانواده /سامانه تصمیم/ آذربایجان غربی که با حضور مسوولان استانی برگزار شد، افزود: یکی از پدیده هایی که در سال های گذشته افزایش یافته، معضل طلاق است که باید آسیب شناسی شود.

وی ادامه داد: عملکرد مراکز مداخله در کاهش طلاق در استان مثبت است و آمارها نشان می دهد که مهمترین دلیل مراجعه به مراکز کاهش طلاق نبود مهارت ارتباطی زوجین برای حل تعارض هاست و بر این اساس روانشناسان و مددکاران مراکز بهزیستی سعی در حل این مساله دارند.

وی با قدردانی از همکاری دادگستری آذربایجان غربی با بهزیستی بیان کرد: همکاری های بین بخشی راهکاری موثر برای توانمند سازی خانواده ها و کاهش آسیب های اجتماعی است و سامانه تصمیم، فرصتی جدید برای کاهش طلاق و فراهم کردن مشاوره خانوادگی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: مرکز جامع مراقبت از خانواده در راستای هدفمند و نظام‌مند کردن خدمات مشاوره احداث شده و امیدواریم با این اقدام بتوانیم شاهد کاهش آمار طلاق در استان باشیم.

مرکز جامع مراقبت از خانواده (سامانه تصمیم) آذربایجان غربی خدمات مشاوره ای تخصصی برای خانواده های دارای اختلافات خانوادگی و طلاق های توافقی قبل از ورود به سیستم انتظامی و قضایی جهت پیشگیری از وقوع طلاق ارائه می دهد.

کنترل و کاهش طلاق و افزایش کیفیت زندگی و سلامت ازدواج و پیشگیری از آسیب های مرتبط با طلاق و ازدواج از اهداف راه اندازی سامانه تصمیم است.

این مرکز بر اساس تفاهمنامه مابین سازمان بهزیستی و قوه قضائیه راه اندازی شده است.

انتهای پیام/