به گزارش پارس نیوز، 

عصر ۲۷ آذرماه مستند ۱۰۰ دقیقه‌ای  «هاشمی زنده است» به کارگردانی و نویسندگی علی طادی در دانشکده فنی دانشگاه تهران به نمایش درآمد.

در پایان این مراسم که قرار بود با حضور محمد هاشمی رفسنجانی و همچنین عوامل سازنده این مستند برگزار شود، یکی از عوامل اجرایی این مراسم با حضور در جایگاه درباره علت حضور نداشتن خانواده آیت الله هاشمی بیان کرد: از طرف آقای هاشمی پیامی را برای ما ارسال کردند که در آن نوشته‌اند: "به دلیل اشکالات متعدد و تخریب‌گرایانه علیه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ... شرکت جناب آقای مهندس محمد هاشمی در جلسه دانشگاه تهران منتفی است."

او در ادامه با انتقاد به این شرایط گفت: تنها کاری که در حق مستند کردند کنسل کردن حضور در این مراسم نبود بلکه ما قرار بود خدمت دیگر اعضای خانواده آقای هاشمی هم باشیم و علاوه بر آن کنسل شدن برگزاری این مراسم در دانشگاه امیرکبیر بود که به دلیل فشارهایی که آورده شد اتفاق افتاد. این برنامه هم تا دقایق ‌آخر مشخص نبود چه اتفاقی برایش خواهد افتاد.

وی همچنین گفت: متاسفانه در عین شعارهایی که درباره آزادی بیان داده می‌شود، شاهد فشارهایی هستیم که این اجازه را نمی‌دهند.

علاوه بر حضور نداشتن خانواده آیت الله هاشمی، علی طادی کارگردان این مستند هم به این دلیل که در بیرون سالن نمایش در حال انجام مصاحبه بود، در جایگاه حاضر نشد!

در پایان نمایش فیلم هم اشاره شد که علت نام‌گذاری این مستند، ادامه داشتن راه و فعالیت‌هایی است که آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران حیات خود انجام داده‌اند.

طبق اعلام، مراحل تهیه و تولید مستند «هاشمی زنده است» با گویندگی ناصر طهماسب پس از ۲ سال پژوهش و فعالیت تولیدی به پایان رسیده است و به گفته عوامل اجرایی توزیع این مستند در سطح فضای مجازی از چند روز دیگر آغاز خواهد شد.

این مستند با معرفی و روایت جزئیات زندگی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از ابتدای نوجوانی تا فوت ایشان به بررسی اقدامات وی در بین سال‌های ۱۳۲۰ تا دی ماه ۱۳۹۵ می‌پردازد. 

از دیگر عوامل تولید این مستند می‌توان به پژوهشگری حامد قلی‌پور، صداگذاری مهدی جمشیدی، تدوین علی مومن علایی، ساخت موسیقی توسط رامتین وطن‌نیا، گویندگی ناصر طهماسب، روابط عمومی بهنام توفیقی و طراحی پوستر توسط محمد روح الامین اشاره کرد.

انتهای پیام/