به گزارش پارس نیوز، 

نشست رسانه‌ای نمایش «شاه لیر» به کارگردانی مسعود دلخواه، عصر امروز (سه شنبه ۲۷ آذر) با حضور کارگردان و بازیگران این نمایش در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد.

«شاه لیر» جدیدترین اثر نمایشی دلخواه است که با حضور مهدی سلطانی، بهاره رهنما، الهام پاوه نژاد، رحیم نوروزی، خسرو شهراز، صادق ملک، محمدعلی اکبری و ناصر عاشوری و تعدادی دیگر از بازیگران تئاتر ایران، این روز‌ها در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر با استقبال مخاطبان به صحنه می‌رود.

مسعود دلخواه کارگردان نمایش در این نشست خبری گفت: زمانی که یک اثر بالای ۱۰۰ نفر عوامل اعم از افراد شناخته شده و افراد جوان دارد، اتفاق و رویداد بسیار مهمی از لحاظ فرهنگ و اجتماعی رخ داده که البته بعد از اتمام نمایش می‌توان گفت که تا چه اندازه موفق بوده است. این نشست، نشستی ضروری برای اراباط بیشتر تئاتر و رسانه و پل ارتباطی میان مخاطبان تئاتری است.

وی ادامه داد: این نمایش در هر زمان و هر مکانی قابلیت اجرا دارد و اصولاً آثار کلاسیک این ویژگی را دارند و آثار شکسپیر برای ما قابل درک است.

دلخواه با اشاره به موضوع پایان نامه کارشناسی خود گفت: پایان نامه من درباره کارگردانی نمایش لیرشاه بوده و از همان زمان بذر اجرایش در ذهنم کاشته شد. حال بسیار خشنودم با گروهی کار می‌کنم که بخش مهمی از کار را بر عهده گرفته اند. از نظر من نقش شاه لیر را تعداد کمی از افراد می‌توانند ایفا کنند که مهدی سلطانی یکی از آن‌ها بود.

نادر مشایخی آهنگساز نمایش «شاه لیر» با اشاره به دشواری اجرای این کار بیان کرد: قبل از نمایش نمی‌دانستم که با چه چالشی مواجه خواهم شد. این کار بسیار سخت بود و شاید این موضوع به دلیل کارگردانی آقای دلخواه است که پشت روش خود نوعی تفکر ایرانی دارند.

وی ادامه داد: مسئله اصلی این است که در ایران روابطی برای کار وجود دارد که باید کارگردان به ابر کارگردان تبدیل شود. نمایش شاه لیر با آرامش مسعود دلخواه جلو رفت و دکوپاژ او نقشه نداشت.

مهدی سلطانی بازیگر نمایش شاه لیر هم با اشاره به اینکه نمایش «شاه لیر» فرصتی برای کار در کنار هنرمندان بوده است، گفت: فرق سینما و تئاتر در این است که در سینما متن نمایش مهم است، ولی کارگردانی زیاد مهم نیست؛ ولی این موضوع در تئاتر کاملا برعکس است و کارگردان نقش مهمی دارد.

وی ادامه داد: زمانی که متن و شاهکار‌هایی با نقش خوب به شما پیشنهاد می‌شود، شما به دنبال آن هستید که چه کسی آن را کارگردانی می‌کند و زمانی که متوجه شوید مسعود دلخواه کارگردان نمایش است، راغب به اجرا می‌شوید.

محمد صادق ملک بازیگر نمایش در این نشست گفت: این نمایش برای من تجربه منحصر به فردی بود. هدف من از شرکت در نشست فقط بیان این نکته بود که مسئله گرفتاری فرهنگی است؛ چرا باید گروهی با ۱۲۰ نفر دغدغه تبلیغات داشته باشد. البته نگرانی از حضور تماشاچی در سالن‌های تئاتر فقط به اصحاب رسانه برنمی گردد. امروز ارتباط مردم با تولیدات فرهنگی هنری قطع شده و در هر دوره ای نیاز به فرهنگ داریم که باید اصحاب فرهنگی قدم در راستای پیشبرد آن بگذارند.

انتهای پیام/