به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر یکشنبه در شواری سیاستگذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در چهل سال پیش ایران از نظر توسعه و زیرساخت؛ کشور کهنه خاکی و گلی بود اما با انقلاب ایران از نو ساخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه اما مسئله اصلی انقلاب این نیست، بیان کرد: بلکه در آن زمان در سطح جهان از نظر همه اندیشمندان مکتب های شرق و غرب به بن بست رسیده بودند و در چنین مقطعی در دهه پنجاه انقلاب رخ داد و حرفی برای گفتن داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه این یک مسئله جهانی است اما دشمن بیکار ننشسته است، عنوان داشت: دشمن با ایجاد پارازیت هایی از جمله صدام، داعش، رسانه ها و انواع مکرها و حیله ها به دنبال این است که جایگاه انقلاب را در افکار عمومی به مسئله نزاع و بقا تبدیل کند.

عبادی با اشاره به اینکه از سوی دیگر در قبل از انقلاب هویت ایران و ایرانی در معرض نابودی بود، افزود: برکسی پوشیده نیست در دوره ای از قاجار و همچنین پهلوی کشور ایران تحت تاثیر استعمار تبدیل به قطعه ای از انگلیس و آمریکا شده و آن ها بر جان و مال، ناموس، عقیده و فرهنگ ایرانی غالب بودند.

هیچ مانعی جز انقلاب نمی توانست جلوی استعمار را بگیرد

وی با تأکید بر اینکه در آن زمان سرنوشت فلسطین در انتظار کشور بود، عنوان داشت: در آن شرایط بجز انقلاب نه هیچ شخصی و نه هیچ طایفه ای جرات هیچ تاثیر و اعتراضی نداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در آن روز کشورهای عربی در روزنامه ها و گفته هایشان ایران را مسخره می کردند، گفت: هیچ مانعی جز انقلاب نمی توانست جلوی آن را بگیرد و جایگاه و نوع فکر انقلابی به گونه ای بود که حتی خود دشمن اقرار داشتند این انقلاب اتفاقی بی نظیر است.

عبادی با بیان اینکه نه تنها آمریکا و اروپا بلکه شوروی و مابقی کشورهای گمنام در جنگ صدام به جنگ با ایران آمدند، بیان کرد: اما مردم ایران هشت سال کشور را اداره و بعد از ایران را بازسازی کردن و همزمان با آن در زمینه های مختلف علمی، حوزوی و همه بخش ها توسعه داشتند.

وی اضافه کرد: کشوری که روزی سیم خاردار نداشت و در سال یک ماه غله داشت امروز در همه بخش ها حرف برای گفتن دارد و در برخی قسمت ها در ردیف های ۱۰ کشور برتر دنیا قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروز دشمن عصبانی است چراکه با همه پارازیت ها و حتی ناکارآمدی های داخلی  که متمم پارازیت های آن ها شده، اسلام در حال پیشرفت است.

عبادی با اشاره به اینکه امروز خود رئیس جمهور آمریکا جایگاهی ندارد و زیرپای کشورهای اروپایی خالی است، عنوان داشت: با این وجود دشمن با  یک مسائل پیش پا افتاده دنیا و حتی ملت ما را مشغول کرده اند.

مسئله هسته ای بهانه است

وی اضافه کرد: آن ها حتی از غفلت برخی مسئولان استفاده کرده و با مکر و حیله عمل می کنند اما این ها تداومی ندارد بلکه در آینده بیشتر موجب روشنی مردم می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دشمن با اصل وجود ما مخالف بوده و مسئله دانش هسته ای بهانه است، بیان داشت: دشمن می داند سلاح هسته ای با مکتب اسلام مخالف است اما آن را بهانه قرار داده و برخی در داخل کشور نیز با آن هم صدا شده اند.

عبادی با بیان اینکه هر کشوری بعد از انقلاب، هشت سال جنگ مستقیم و ۴۰ سال جنگ غیر مستقیم ضایعات دارد، افزود: اما ایران امروز هست و در توسعه کم نیاورده ایم ما در پیاده کردن هدف انقلاب که همان عدالت است، کم آورده ایم.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب که کار خود را انجام داده و اختیارات، آزادی و ناموس  کشور را با خون شهدا پس گرفته و به دست خودمان سپرده است، عنوان داشت: باید بقیه کارها را خودمان انجام دهیم و حتی مسئولین باید پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: باید نسبت به آنچه که توانسته ایم و نکرده ایم استغفار کنیم و خدا را شکر کنیم که حسرت را بر دل دشمن گذاشته ایم.

انتهای پیام/