به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام شعبانعلی صالحی عصر شنبه در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه شیعیان آن گونه که شایسته است قدر نعمت بزرگی همچون کتاب صحیفه سجادیه را نمی دانند، اظهار داشت: خانم محققی به نام پروفسور « آنه ماری شیمل» که یک شرق شناس و نویسنده آلمانی است کتاب صحیفه سجادیه را به زبان آلمانی ترجمه نموده است.

وی تصریح کرد: این محقق در خاطرات خود نوشته یک روز که در حال ترجمه صحیفه سجادیه بودم یک خانم مسیحی در کنار من بود و وقتی مطلع شد که در حال ترجمه یکی از کتب شیعیان هستم از اینکه من به ترویج کتب ادعیه مسیحی اعتنایی ندارم ناراحت شد.

معاون آموزش ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: خانم شیمل در پاسخ به اعتراض آن خانم مسیحی چیزی نمی گوید ولی بعد از ترجمه، یک نسخه از کتاب صحیفه سجادیه را به او هدیه می دهد، خانم شیمل می گوید آن خانم که در ابتدا به ترجمه کتاب صحیفه سجادیه معترض بود پس از مطالعه کتاب هر روز خود را با خواندن چند دعا از این اثر ارزشمند آغاز می نمود.

وی در ادامه با بیان اینکه در هیچ منبعی از مسلمانان از شیعه شدن خانم شیمل مطلبی عنوان نشده است گفت: شواهد و قرائن نشان از ارادت مثال زدنی این نویسنده آلمانی به مولای متقیان حضرت علی (ع)دارد.

وی یکی از این قرائن را وصیت این نویسنده مینی بر نوشتن حدیث معروف حضرت علی یعنی «مردم خواب هستند پس هنگامی که می میرند هشیار می شوند» بر روی سنگ قبر خود قلمداد کرد.

هدیه صحیفه سجادیه به علامه مجلسی توسط امام زمان (عج)

حجت الاسلام صالحی در بیان اهمیت کتاب صحیفه سجادیه به حکایتی نیز از علامه مجلسی اول اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این داستان در کتب معتبری همچون بحارالانوار، منتهی الامال و شرح صحیفه سجادیه نقل شده است، گفت: داستان از این قرار است که علامه مجلسی در عالم رویا و مکاشفه می بیند که امام زمان عج کتابی به ایشان هدیه می دهند.

وی تصریح کرد: علامه مجلسی پس از تحقیق بسیار در می یابد این کتاب همان صحیفه سجادیه است برای همین هم چندین نسخه از کتاب را که در آن روزگار کاری بس سخت بوده است، استنساخ و در اختیار مردم اصفهان قرار می دهد تا جایی که نقل شده است در آن روزگار مردم اصفهان به واسطه انس با ادعیه کتاب صحیفه سجادیه مستجاب الدعوه بوده اند.

معاون آموزش ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران صحیفه سجادیه را اثری گرانبها و نعمتی بی نظیر عنوان کرد و گفت: این کتاب همچون نگینی در کنار قرآن و نهج البلاغه می درخشد.

انتهای پیام/