به گزارش پارس نیوز، 

جشنواره بین المللی غذا، آداب و رسوم و صنایع دستی کشورهای جهان همه ساله به همت دانشگاه دفاع ملی پاکستان (NDU) با همکاری سفارتخانه کشورها در محوطه نمایشگاهی این دانشگاه برگزار می شود.

در جشنواره امسال، 24 کشور جهان از جمله «جمهوری اسلامی ایران، چین، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، اندونزی، مصر، اردن، بنگلادش، برزیل، زیمبابوه، آمریکا، انگلستان و امارات متحده عربی » حضور داشتند.

ایالت های پاکستان و «ترکمنستان، ترکیه، سریلانکا، فلسطین، عمان، نپال، نیجریه، مالزی، میانمار و لیبی» از دیگر کشورهای شرکت کننده در این جشنواره بین المللی بودند.

این نمایشگاه با حضور دریالاسالار «زین ذوالفقار» سرپرست دانشگاه دفاع ملی پاکستان و همسرش افتتاح شد و آنان پس از بازدید از غرفه ایران و جذابیت های هنری و فرهنگی ایرانی، از تلاش های سرهنگ «علی شفیعی» دانشجوی ایرانی این دانشگاه برای راه اندازی غرفه ایران تقدیر کرد.

در این نمایشگاه که با حمایت های سفارت جمهوری اسلامی ایران و کمک رایزنی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد راه اندازی شد، خوراک های ایرانی نظیر «کشک و بادمجان، دلمه، کباب ایرانی، زرشک پلو با مرغ، شله زرد، سالاد فصل ایرانی و انواع خورش های ایرانی» به بازدیدکنندگان نمایشگاه عرضه شد.

این نمایشگاه همچنین برخی از صنایع دستی ایران نظیر «حصیربافی، فرش ایرانی، ترمه بافی و میناکاری» به بازدیدکنندگان نمایشگاه عرضه شد و بازدیدکنندگان نیز با جاذبه های گردشگری و تاریخی کشورمان در شهرهای «مشهد، کرمان، اصفهان، تهران، تبریز، کاشان، اهواز و شیراز» آشنا شدند.

حضور زنان ایران در این نمایشگاه بین المللی با لباس محلی اقوام ایران نظیر لباس محلی گیلان و لباس محلی زنان استان فارس، از جلوه های زیبای این جشنواره بود که مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت.

غرفه ایران، یکی از شلوغ ترین غرفه های این جشنواره بود و حاضران در جشنواره با ملیت های مختلف، با بازدید از غرفه ایران و چشیدن طعم غذاهای پرآوازه ایرانی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران را ستودند.

دانشجویانی از ده ها کشور مختلف جهان از جمله یک دانشجوی ایرانی، در دانشگاه دفاع ملی پاکستان در مقطع تحصیلی عالی مشغول تحصیلند و هریک از این کشورها، غرفه های کشور خود را در این جشنواره دایر کردند.

علاقه وصف ناپذیر بازدیدکنندگان از غرفه ایران در خصوص آشنایی آنان با فرهنگ غذایی مردم ایران زمین، برداشتن گام های موثرتر دست اندرکاران بخش فرهنک و هنر کشورمان برای معرفی این بخش از فرهنگ ایرانی به مردم دیگر کشورهای جهان را ضروری کرده است.

بازدیدکنندگانی که از غرفه ایران در این نمایشگاه ها دیدن می کردند، پس از چشیدن طعم خوراک ایرانی، از متولیان نمایشگاه در خصوص شیوه پخت این غذاها، سوال می کردند که این مهم، بیانگر علاقه آنان به فرهنگ ایرانی است.

گردشگران ورودی به هر کشور نیز، از این قاعده پیروی کرده و دوست دارند هنگام سفر، از تنوع غذایی برخوردار باشند و یکی از جاذبه های سفر برای گردشگران، آشنایی با غذاهای مختلف کشورهای مقصد و چشیدن طعم غذاهای آن کشور است.

پیش از این نیز در چهارم آبانماه امسال، فرهنگ، جاذبه های گردشگری، صنایع دستی و غذای مردم ایران در جشنواره بین المللی فرهنگ و غذای ملت های جهان در اسلام آباد پایتخت پاکستان به بازدیدکنندگان معرفی شد.

انتهای پیام/