به گزارش پارس نیوز، 

آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم نکوداشت دکتر جواد وهاب زاده افزود: باوجود آنکه ایران زمین از تاریخ ؛ فرهنگ و تمدن ممتاز و ارزشمند برخوردار است و شخصیت های تاثیرگذار و فاخر فراوانی از این مرز و بوم در جهان شناخته شده اند اما با تاسف در زمینه معرفی این داشته های کم نظیر به نسل جوان موفق عمل نکرده ایم.

وی فرهنگ را دغدغه اصلی جامعه کنونی دانست و اظهار داشت: فرهنگ در تمام حوزه های اجتماعی؛ اقتصادی و سیاسی و مدیریتی جامعه نقش مهم خود را نشان می دهد و وجود کاستی در این زمینه هر جامعه ای را که باشد دچار مشکلات و پیامدهای منفی فراوان خواهد کرد.

وی دروغ ، خیانت ، نزاع ، کلاهبرداری ، زیاده خواهی را ازجمله مواردی دانست که در صورت افول فرهنگ در هر جامعه ای جایگزین صداقت ، عدالت ، قناعت ، همدردی ، عواطف انسانی پاکدستی و مانند آنها می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه نبود الگوهای مناسب در سامانه تربیتی جامعه بسیار خطرناک است تشریح کرد: رسانه ها ، شبکه های اجتماعی ، کوچه و بازارآنگونه که شایسته است قادر به معرفی الگوهای مناسب و پسندیده این سرزمین برای جوانان نیستند.

آیت الله عاملی ادامه داد: در یافتن و ساختن الگوهای مناسب باید دنبال سوژه های خاص و دارای تاثیرات مثبت بود و اشخاصی به عنوان الگو برای نسل کنونی معرفی شوند که هیچگاه علم ، تخصص و شرافت انسانی را به مادیات و وعده های دنیوی نفروخته اند.

وی از دکتر وهابزاده به عنوان یک شخصیت کم نظیر و فردی که در کنار حرفه مقدس پزشکی در زمینه ادبیات، سرودن اشعار نغز و تاثیرگذار و دیگر فعالیت های انساندوستانه در جامعه سال ها صادقانه تلاش کرده است یاد کرد.

او گفت: شورای فرهنگ عمومی با احساس نیاز شدید جامعه به معرفی شخصیت های ماندگار و تاثیرگذار از چند سال قبل مصمم شده که اینگونه اشخاص چه آنان که به دیار حق رفته اند و چه آنان که در قید حیات هستند را به نوجوانان و جوانان معرفی کند.

استاد عسگر شاهی زاده ادیب و شاعر مرثیه پرداز اردبیلی نیز در این مراسم گفت: دکتر جواد وهابزاده طبیبی ادیب و انساندوست است که سکونت در زادگاه خویش و خدمت خالصانه به مردم این دیار را به اقامت در آمریکا و رفاه طلبی ترجیح داد.

وی افزود: علم ، تخصص و حرفه یک انسان هنگامی ستودنی و قابل ارج است که معنی دار بوده و به اصطلاح بر دلها بزند و دکتر وهابزاده از جمله انسانهایی هست که دارای چنین علم و تخصصی می باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: این شورا وظیفه دارد انسان ها و شخصیت های ماندگار این خطه را به منظور هویت یابی و الگوگیری جوانان به این نسل معرفی کند.

سیدناصر اسحاقی افزود: استان اردبیل که در طول تاریخ و نیز در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش تاثیرگذار و ارزنده ای داشته خاستگاه تعداد فراوانی از اینگونه انسانها و چهره های ماندگار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم که در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد اکبر بهنامجو استاندار اردبیل ، جمعی از مدیران ، پزشکان ، اصناف و معتمدان شهر نیز حضور داشتند.

دکتر جواد وهابزاده منشی ، در بیستم دی سال 1322 در اردبیل دیده به جهان گشود. او پس از تحصیلات مقدماتی برای دریافت تخصص به دانشگاه کلمبیایی شهر نیویورک آمریکا رفت و در اوایل سال 1357 به زادگاه خود بازگشت.

این در حالی است که در شهر نیویورک مجوز طبابت و دایر کردن مطب داشته و مدیران بیمارستان در نیویورک برای ماندن وی در آنجا پافشاری می کردند ولی عشق خدمت به هموطنان او را به ایران و اردبیل بازگرداند.

دکتر وهاب زاده که ازسوی سازمان نظام پزشکی ایران به عنوان پزشک نمونه انتخاب شده منشا بسیاری از کارهای خداپسندانه و انساندوستانه و عضو انجمن ادبی حافظ اردبیل می باشد. دکتر وهابزاده دارای آثار و مقالات زیادی در زمینه های پزشکی و شعر است.

انتهای پیام/