به گزارش پارس نیوز، 

افروز مهدیان از نویسندگان و داستان‌نویسانی است که آثاری، چون «تفحص»، «کتاب مجید پازوکی»، «علی محمودوند» و «بادیگارد» را نوشته است. وی در همکاری با انتشارات روایت فتح کتاب «بادیگارد» را که شرحی بر زندگی شهید عبدالله باقری‎ است، به نگارش در آورده است. این نویسنده درباره این کتاب توضیحاتی ارائه کرده که می‌خوانید؟

کتاب «بادیگارد» چه کتابی است؟

زندگینامه شهید عبدالله باقری که با عنوان «بادیگارد» روایت زندگی اولین شهید مدافع حرم است.

این کتاب چه ویژگی‌هایی دارد؟

کتاب «بادیگارد» اشک و لبخند را همزمان بر لب و چشم خواننده می‌آورد و این از مهمترین ویژگی‌های این کتاب است. این کتاب که  امسال به چاپ دوم رسیده بعد از «عمار حلب» و «قصه دلبری» پرفروش‌ترین کتاب انتشارات روایت فتح است.

چه عاملی باعث ایجاد انگیزه برای نگارش زندگی این شهید شد؟

 عبدالله باقری قبل از اینکه شهید شود بادیگارد محمود احمدی نژاد بود بنابراین قبلا بارها تصویرش را در تلویزیون دیده بودم و به واسطه هیبتی که در مقام بادیگارد داشت، اسم و چهرهش در ذهنم باقی مانده بود، بنابراین زمانی که عکسی مبنی بر شهادت وی در شبکه های مجازی به عنوان اولین شهید مدافع حرم منتشر شد، پیشنهاد پرداختن به زندگینامه وی را با انتشارات روایت فتح مطرح کردم.

شهید باقری به لحاظ بدنی و هوش سرشاری که داشت از نیروهای قوی سپاه انصار به حساب می‌آمد و همین امر علت دیگری بود که پرداختن به این شهید را به عنوان مدافع حرم، برایم جدی کرد.

اشک و لبخند مهم‌ترین شاخصه کتاب «بادیگارد» است

جذاب‌ترین بخش این کتاب چیست؟

 از آنجا که باقری بادیگارد و محافظ بود و سپاه انصار هم مسئولیت محافظت از مسئولان را برعهده دارد، وقتی بحث مدافع حرم مطرح می‌شود شهید باقری به صورت خودجوش درخواست دفاع از حرم را به زبان می‌آورد و اگر چه این موضوع با مخالفت فرمانده وی در سپاه انصار رو‌به‌رو می‌شود اما در نهایت عید 1394  با مأموریت چند روزه‌ای کارش را آغاز می‌کند.

آیا به ویژگی‌های اخلاقی این شهید هم در کتاب اشاره کرده‌اید؟

 این شهید، شخصیتی حمایت‌گر داشته که از شغل، روابط خانوادگی و دوستانه اشاعه پیدا کرده و در نهایت به دفاع و حمایت از حرم حضرت زینب (س) می‌رسد.

شهید باقری به عنوان نماینده نسل امروز است. من به واسطه ارتباطاتی که با همرزمان وی در سوریه، دوستان و همکارانش در سپاه انصار داشتم متوجه شدم که او پسری متولد 1360، کاملا اهل شیطنت، شبکه‌های مجازی وعاشق رانندگی با سرعت بود که من به تمام این موارد هم در کتاب «بادیگارد» پرداخته‌ام. شیطنت‌های خلاقانه‌ و بامزه عبدالله باقری برای مخاطب خنده‌آور است و همین امر باعث درک و آشنایی بهتر مخاطب از او می‌شود.

اشک و لبخند مهم‌ترین شاخصه کتاب «بادیگارد» است

شهید باقری فردی کاملا معمولی با شخصیتی مهربان بود و اگر چه کارش ایجاب می‌کرد که خشن باشد اما روحیه‌ای بسیار لطیف داشت. در «بادیگارد» نشان می‌دهم آدم‌هایی که پیرامونمان هستند بسیار راحت به چنین مدارجی دست پیدا می‎کنند.

انتهای پیام/