به گزارش پارس نیوز، 

شجاع گل ملایری شاعر، نویسنده، مترجم متولد 1359 در مسجد سلیمان است که قرائت تازه ای از جهان در سیر خط فکری اش، خوانشی معرفت زا معرفی کرده است.

این شاعر از سال 75 فعالیت ادبی خود را شروع و در همان ابتدا توانست خط فکری و زبان خود را به دست آورد.

گل ملایری در چند دوره مسئولیت انجمن شعر مسجد سلیمان را به عهده داشته و دبیر همایش ادبی دیدگاه در سال هشتاد و شش بوده است؛ در سال هشتاد و پنج موفق به چاپ اولین مجموعه شعرش با نام ایگزیت با انتشارات ارویج شد.

در سال 95 رمان پاراف به مثبت 8 یا چندگانه ای برای خیابان پایین برج را با انتشارات بوتیمار چاپ و در سال 96 رمان دیگرش با نام بر روایت هیچ را توسط انتشارات بوتیمار به چاپ رساند.

این شاعر و نویسنده و مترجم خوزستانی، در سال 96 مجموعه شعر جدیدش را با نام "اسیر غیر جنگی" با انتشارات هشت چاپ و با شرکت در جایزه ی ادبی احمد شاملو توانست با راه یابی به مرحله ی نهایی این جایزه ی مهم، نظر داوران را به خود جلب کند.

اسیر غیر جنگی مجموعه ای از روایت های بی شمار جهانی است که قرائتی متفاوت از جنگ، مرگ، زندگی و ارزش های انسانی معرفی می کند.

شجاع گل ملایری علاوه بر شعر و رمان به کار ترجمه هم مشغول است و یک ترجمه از هایکوهای ژاپنی به نام (آغاز شدن باران) را با نشر هشت چاپ نموده و دو ترجمه ی دیگر به نام های (در زوزه باد) ترجمه هایکوهای جک کرواک و ژوئن شعله ور ترجمه هایکوهای جهان را با انتشارات هشت در دست چاپ دارد.

گل ملایری همچنین مدیریت انتشارات هشت را به عهده دارد و حدود 200 جلد کتاب شعر، رمان، داستان کوتاه، ترجمه و نمایشنامه را به چاپ رسانده است.

نشر هشت با چهار کتاب اسفندیاری در چشم چپ آنا رضایی، اسیر غیر جنگی شجاع گل ملایری، خون مرا به هوا خوری برده ام سمیرا چراغپور و هوای خانه را عطر میزنم بهاره نوروزی سده در میان پانزده اثر منتخب و نهایی جایزه شعر شاملو بیشترین سهم را به خود اختصاص داد.

گفتنی ا‌ست، جایزه شعر شاملو مجموعه شعر شب سیاه پوست اثر عمید صادقی نسب را  در میان هشت اثر شایسته تقدیر معرفی نمود.

لازم به ذکر است، مراسم اعلام برگزیده‌ی چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی شعر احمد شاملو چهارشنبه ۲۱ آذرماه هم‌زمان با نود و سومین زادروز این شاعر برگزار می‌شود.

به نقل از ستاد خبری چهارمین دوره‌ی جایزه‌ی شعر احمد شاملو، این مراسم از سوی موسسه الف. بامداد و در باغ موقوفات دکتر محمود افشار بر پا خواهد شد.

انتهای پیام/