به گزارش پارس نیوز، 

دکتر محمدرضا فراهانی یکشنبه شب در جمع فعالان و تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برای حل چالشها و رسیدن به تعالی و پیشرفت به ویژه در محیط های دانشگاهی باید گفت و گو، تضارب آرا و اندیشه ها و بیان احساسات را یاد داشته باشیم.

وی اظهار داشت: بخشی از علت رکود و خمودی که اکنون بین دانشجویان مشاهده می شود به حاکمیت و بخشی نیز به دانشجو و دانشگاهیان مربوط می شود.

وی گفت: در گذشته عده ای که صاحب قدرت بودند متوجه شدند دانشگاهها در تحولات اجتماعی نقش بسزایی دارند، لذا به این نتیجه رسیدند که دانشگاه منفعل بهتر از دانشگاه پویا است بنابراین هزینه های فعالیت سیاسی در دانشگاهها را افزایش دادند.

فراهانی با بیان اینکه 2 گروه در حق انقلاب و کشور جفا کردند، افزود: گروهی که صاحبان این انقلاب را مقدس و مبرا از هرگونه خطا و اشتباه می پندارند و گروهی که دستاوردهای انقلاب و تحولات اجتماعی را به ویژه در سال های اخیر طرد و نفی می کنند هر دو در اشتباهند.

وی اظهار داشت: برای دانستن اینکه کجا بودیم و اکنون کجا هستیم، به آنچه داشتیم و داریم باید نگاه منصفانه داشته باشیم.

وی گفت: نگاهی به آمار خط فقر در ایران که به وسیله بانک جهانی منتشر می شود در قبل از انقلاب و اکنون واقعیت های بسیاری را نمایان می سازد و رشد چشمگیر جایگاه ایران در تولید علم و محصولات 'های تک' در 40 سال اخیر بی سابقه بوده است.

فراهانی افزود: گرچه کاستی ها، ناکامی ها و تبعیض ها هم بسیار است و این امر باعث یاس و نامیدی بین دانشجویان و مردم شده است ولی بدانید هیچکس بهتر از شما دانشجویان نمی تواند این کشور را به توسعه و تعالی برساند.

* احترام و اعتماد دو نیاز اساسی دانشجویان
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: احترام و اعتماد دو نیازی است که امروز دانشجویان بیشتر از هر زمان در جستجوی آن هستند.
دکتر علی اکبر شمسیان افزود: مشکلات و کمبودها و مسائل مالی در سالهای گذشته باعث شده است به دو نیاز احترام و اعتماد آنچنان که شایسته دانشجویان است، توجه نشود.
وی توسعه فرهنگ گفتمان را یکی از ضروریات دانست و اظهار داشت: تضارب آرا و اندیشه ها در دانشگاهها امر طبیعی است و دانشگاهها هم به بسیج و هم به انجمن اسلامی نیاز دارند.

انتهای پیام/