به گزارش پارس نیوز، 

غلامرضا غفاری روز شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای دانشجو 16 آذر در امامزاده عبدالله(ع) شهرری به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فضای دانشگاه ها در این روزها به واسطه برنامه های فرهنگی بسیار شاد و مفرح است و تمامی برنامه ها با هماهنگی و درخواست دانشجویان اجرایی شد.

وی تصریح کرد: تشکل های خاص با تفکرات متفاوت در روز دانشجو برنامه اجرا کردند و تمامی برنامه ها با وجود برخی از اختلاف عقیده ها در کمال آرامش برگزار شد.

معاون وزارت علوم با بیان اینکه 65 سال از واقعه 16 آذر و کشتار دانشجویان بی گناه سپری شده و همچنان نام آنها ماندگار است، یادآور شد: شهادت دانشجویان نشان داد که استکبار و استبداد همواره از قشر دانشجو هراس دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه همواره با ظلم، استبداد و استکبار مقابله می کند، عنوان کرد: 16 آذر بعد از کودتای ننگین 28 مرداد ماه با سردمداری استکبار جهانی رخ داد و دانشجویان نشان دادند که هرگز زیر بار ظلم و ستم نمی روند و در برابر زورگویان و استکبارگران ایستادگی می کنند.

غفاری بیان کرد: تاریخ صد ساله اخیر ایران نشان از ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار را در بین نسل دانشجو دارد و هرگز یاد و خاطره مبارزه دانشجویان از یاد نمی رود.
وی اضافه کرد: دانشگاه و دانشجویان در مسیر استکبار ستیزی، عدالت خواهی و دفاع از استقلال گام بردارند تا شاهد توسعه و اعتلای کشور باشیم.

مراسم گرامیداشت روز دانشجو و شهدای 16 آذر سال 1332 عصر شنبه با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم و فرماندار ویژه شهرستان ری در آرامستان امامزاده عبدالله(ع) شهرری برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با حضور بر سر مزار سه شهید دانشجو شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ ‌نیا ، ضمن قرائت فاتحه و نثار گل، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل(ره) و رهبرمعظم انقلاب تجدید پیمان کردند.

16 آذر به عنوان روز دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی ثبت شده که پیشینه آن سالروز شهادت مصطفی بزرگ ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی سه دانشجوی دانشگاه تهران است.

این دانشجویان به دلیل اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ 16 آذر 1332 به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/