به گزارش پارس نیوز، 

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در واحد تهران جنوب برگزار شد، با تبریک روز 16 آذر به دانشجویان و به ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این مراسم یکی از 200 برنامه ای است که در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو برگزار می‌شود. تبریک روز دانشجو، تبریک روز فرهنگ است. اگر بخواهیم فرهنگ این مرز و بوم تعالی یابد، باید دست تک‌ تک دانشجویان را بفشاریم و قدردان حرکات خودجوش آنها باشیم.

وی ادامه داد: مسئولان در دانشگاه تسهیل‌گیر هستند و اساتید نقش افسران جبهه مواجهه با تهاجم فرهنگی را برعهده دارند. ما در دانشگاه آزاد اسلامی با این نگاه روز دانشجو را تبریک می‌گوییم.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه نظام آموزشی از سوی نظام اداری دانشگاه شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نظام فرهنگی از سوی دانشجویان گسترده می‌شود و افتخار داریم که در این زمینه همراه دانشجویان باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از پختگی، درایت، کلام شیوا و بلیغ دانشجویانی که مطالبات خود را مطرح کردند، گفت: به جامعه اسلامی و دانشگاهی کشور به واسطه داشتن چنین دانشجویان آگاه و بابصیرتی تبریک می‌گویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی توسط دانشجویان در سراسر کشور خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور پدید آمد و جوانان توانستند با درک محرومیت‌ها از نزدیک، خود را وقف رسیدگی و خدمت به محرومان و مستضعفان کنند. تجربه مستقیم از محرومیت‌ها، نتیجه شرکت در اردوهای جهادی است و ما به جهاد اکبر که سازندگی خودمان است، نیازمندیم.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی اجتماعی است، گفت: شعار این دانشگاه توسعه هوشمند منطقه‌ای در مناطق محروم و کل کشور است که این شعار با توان اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه و گستردگی آن در سراسر کشور قابل تحقق است.

وی با اشاره به اینکه جای اردوهای معرفتی در گذشته در دانشگاه‌ها خالی بود، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی، دانشجویان حتماً مطالعاتی در زمینه کتاب‌های علامه طباطبایی و شهید مطهری داشتند و امروز برگزاری اردوهای معرفتی یک نیاز جدی تلقی می‌شود.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به توضیحات دانشجویی درباره نحوه برگزاری موکب‌های اربعین توسط دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اربعین حسینی یک رخداد بی‌نظیر است و دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیت عظیمی که در اختیار دارد، می‌تواند بیش از پیش در این زمینه خدمت‌رسانی کند.

طهرانچی با تأکید بر برگزاری اردوهای راهیان نور خاطرنشان کرد: دفاع مقدس در ساختن جوانان نقش جدی داشت و اگر بخواهیم این نقش را حفظ کنیم، باید برگزاری اینگونه اردوها را جدی بگیریم که نیاز امروز جوانان جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه این دانشگاه می‌خواهد بسترساز اشتغال دانش بنیان در کشور شود، گفت: به دنبال تربیت جوانان امیدوار و سازنده در کشور هستیم که با کمک آنها تحولات جدی و خوبی رقم بزنیم.

طهرانچی با اشاره به واقعه 16 آذر 1332 ،گفت: اولین پاسخ جدی دانشجویان به سلطه‌گری آمریکا و مخالفت با استعمار و استکبار، در این روز رقم خورد. این روز مطلع‌الفجری است با آمریکاستیزی و مقابله با استکبار و استعمار جهانی. خون شهیدان 16 آذر سندی بر استقلال کشور است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش، تولید علم، حل مسئله و تعالی فردی و اجتماعی را از کارکردهای دانشگاه دانست و افزود: زمانی که دانشگاه به کشور وارد شد، تنها آموزش‌محور بود و به واسطه تعامل بین استاد و دانشجو تا حدودی به کارکرد دوم خود که تولید علم و افزایش مستندات علمی است، دست یافت. از فرهنگ ایرانی در دانشگاه ها اثری نبود و فرهنگ از سوی دانشجویان در 16 آذر 1332 به دانشگاه هدیه شد و پاسداشت و حمایت از فرهنگ ایرانی اسلامی توسط دانشجویان صورت گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انقلاب فرهنگی در سال 1358 گفت: دانشجویانی که تاب و تحمل فرهنگ غربی را نداشتند، دانشگاه را تعطیل کردند و به جبهه سازندگی رفتند و با مجموعه ای از تحولات سازنده و مثبت، اقدام به بازگشایی دانشگاه‌ها کردند.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی با تأکید بر اینکه دانشجو ریل‌گذار فرهنگ در دانشگاه است، تصریح کرد: دانشجویان باید آرمان‌خواه، عدالت‌خواه و فرهنگ‌ساز باشند و نسبت به ناهنجاری‌های فرهنگی آرمان‌خواهانه حرکت کنند و ضدسلطه باشند.

وی در پایان روز دانشجو را که روز تعالی‌بخشی فردی و اجتماعی جامعه به دست دانشگاه است به دانشجویان تبریک گفت.

انتهای پیام/