به گزارش پارس نیوز، 

صمد عزیزی صبح امروز پنج شنبه در مراسم روز دانشجو با عنوان مطالبه گری در دانشگاه پیام نور اهر، دانشگاه ها را منشا تحولات جامعه دانست و اظهار کرد: پیشرفت و ترقی جامعه ما منوط به هوشیاری و آگاهی نسل جوان و نخبه جامعه از تحولات و رخدادهای کشور است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی افزود: نسل جوان جامعه به خصوص دانشجویان بایستی نسبت به شرایط و موقعیت به وظایف خویش در قبال کشور و ملت احساس وظیفه کرده و بر مبنای شرایط به وظیفه خودشان عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم جامعه از دانشجویان و نسل جوان انتظار دارند تا مشکلاتشان را پیگیری و مطالبه کنند ابراز داشت: جامعه را دانشگاه و دانشجویان هدایت می‌کنند.

عزیزی بر لزوم تربیت جوانان انقلابی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان ما باید در تراز انقلاب اسلامی باشند، دانشگاهی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد بایستی بتواند دانشجویانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند .

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی ادامه داد: انقلاب اسلامی در دنیا ادبیات جدیدی ایجاد کرده است این‌گونه می‌توان گفت که انقلاب اسلامی در دید ملت‌های جهان افق جدیدی به وجود آورده چراکه در گذشته اگر از دین سخنی گفته می شد استکبار جهانی به شدت مخالفت می کرد.

استکبار جهانی به دنبال اسلام هراسی است

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در دنیا اسلام هراسی و در خاورمیانه ایران هراسی را دنبال می کند گفت: استکبار جهانی به خوبی می‌داند که در آینده نزدیک دین اسلام به قوی‌ترین و بزرگ‌ترین دین دنیا تبدیل می‌شود.

عزیزی با طرح این سوال که چرا آمریکایی ها با ایرانیان دشمنی و سیاست ایران هراسی را دنبال می کنند؟ گفت: پیش از انقلاب اسلامی رژیم پهلوی در خدمت آمریکا و سایر همپیمانانش بود اما بعد از انقلاب دیگر هیچ ایرانی نه تنها از سیاست های آنها پیروی نمی کند بلکه به عنوان ملت آزادی خواه و استکبارستیز در دنیا شناخته می شود به طوری که حال ملت ایران برای سایر کشورهای اسلامی نیز الگویی است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان آذربایجان شرقی تصریح کرد: آمریکایی ها علی رغم تمامی دسیسه ها، فشارها و تحریم های اقتصادی و هسته ای در طول 40 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز به آن اهدافی که قصد داشت جمهوری اسلامی را زمین گیر کند دست نیافته است.

وی با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا تنها محدود به سال های اخیر نیست بلکه از واپسین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران در لیست تحریم ها قرار دارند افزود: استکبار جهانی تحریم ها را بهانه کرده و هدف اصلی دشمنی او با ایرانیان گرفتن روحیه انقلابی گری و استکبار ستیزی است لذا با الگو قرار دادن دوران دفاع مقدس باز هم می توانیم از تحریم های ضالمانه و یکجانبه آمریکا بی هیچ مشکلی عبور کنیم.