به گزارش پارس نیوز، 

در هر ماه از سال جشنواره های مختلفی در سراسر آسیا برگزار می شوند؛ بعضی از این فستیوال ها مانند جشنواره فانوس و یا حتی عید نوروز ایرانی در چند کشور گوناگون به صورت همزمان برپا می گردند. بسیاری از گردشگران دنیا سعی می کنند زمان سفر خود را به گونه ای تنظیم کنند تا بتوانند در یکی از جشنواره های معروف سالانه شرکت نمایند تا در عین حال که با فرهنگ و رسوم یک کشور آشنا می شوند، بتوانند از سفر خود نیز بیشترین لذت را ببرند.

وب سایت فاینداتور در این مطلب قصد دارد 3 فستیوال عجیب و بامزه‌ی آسیایی را به شما معرفی کند، کشورهایی که همه ساله تورهای نوروزی بسیاری به مقصد آنها تدارک دیده می‌شود؛ بنابراین اگر قصد دارید تور هند ، چین و یا دبی را خریداری کنید، این مطلب را از دست ندهید.

3 فستیوال عجیب و بامزه در آسیا

مسابقه آفرود یا سافاری امارات | UAE (Abu Dhabi) Desert Challenge

بسیاری از گردشگران دنیا برای دیدن آثار تاریخی و طبیعت بکر به کشورهایی مانند ترکیه، ایران، تایلند، مالزی یا امارات سفر می کنند اما در این میان دلیل سفر گردشگران به امارات و شهر دبی کمی متفاوت است. توریست ها که به این کشور سفر می کنند حاضر هستند هزینه های زیادی بپردازند تا مهیج ترین و کم نظیر ترین تفریحات توریستی مدرن دنیا را تجربه کنند.

شاید بدانید که دبی از جمله شهرهایی است که مسابقات رالی صحرایی در آن برگزار می شود. به دلیل وجود بیابان های ماسه ای در این شهر بسیاری از رانندگان مشهور دنیا برای اجرای مسابقه راهی دبی می شوند. یکی از هیجان انگیزترین این تفریحات و سرگرمی ها مسابقات آفرود یا سافاری در بیابان ابو صحاری یا بیابان بزرگ امارات است که هر سال در ماه آوریل تا مارس در سطوح مختلف برای علاقه مندان به آفرود در کویر برگزار می شود. پس اگر دوست دارید که سفری مهیج و خاطره انگیز در تعطیلات سال نو داشته باشید، همین حالا تور نوروز دبی را خریداری کنید و از تماشای این مسابقه لذت ببرید و از امکانات لوکس شهر استفاده کنید.

جشن رنگ یا هولی در هند | Holi Festival

اگر اهل ماجراجویی و سفر به دنیای کودکی خود و مرور خاطراتتان از بالیوود هستید؛ کشور هند گزینه مناسبی برای شما است. سفر به هند سراسر با عجایب و شگفتی همراه خواهد بود و باید بگوییم که تضادهای عجیبی در این کشور دیده می شود. از مدرن ترین و ثروتمندترین مردم تا فقیرترین آنها در صلح در کنار هم زندگی می کنند. به همین دلیل هند را صندوقچه آسیا و سرزمین 72 ملت می نامند؛ اما ما در فاینداتور پیشنهاد می کنیم که اگر قصد دارید به هند سفر کنید حتما برنامه سفر خود را به گونه ای تنظیم نمایید تا در زمان برگزاری یکی از جشن ها در این کشور حضور داشته باشید. یکی از معروف ترین فستیوال های هندی، جشن رنگ و عشق یا همان جشن هولی است که گردشگران خارجی زیادی برای شرکت در آن اقدام می کنند.

جشن Holi که در بین تمام مردم دنیا به جشن رنگ هندی معروف است که یکی از هیجان‌انگیزترین مراسم ها برای مردم هند و گردشگران است. این جشن در پایان زمستان برگزار می شود بنابراین اگر قصد شرکت در این گردهمایی جالب را دارید حتماً آماده ی رنگی و خیس شدن باشید چراکه در روز جشن هیچ‌کس نگران رنگی شدن لباس‌هایش نیست.

ماجرا از این قرار است که هندی ها در این روز لباس‌های روشن به تن می‌کنند تا هیجان رنگی شدن برایشان دو چندان باشد. جشن هولی یا جشن رنگ هرسال در مارس (ماه فروردین) برگزار می‌شود که برای ما ایرانی ها بهترین زمان خرید تور نوروزی هند و شرکت در این مراسم محسوب می‌شود.

جشنواره فانوس چنگدو در چین | Chengdu Lantern Festival

شاید شما هم تصور کنید جشنواره فانوس ها فقط در یک زمان مشخص و آن هم در یک کشور برگزار می شود؛ اما جالب است بدانید که تمام کشورهای شرق آسیا به نوعی در روزهایی معین جشن فانوس را برگزار می کنند. ریشه اصلی جشنواره فانوس در فرهنگ چین است، با وجود آنکه جاذبه های توریستی کشور چین بسیار متنوع و جالب هستند اما هر سال گردشگران بسیاری به بهانه شرکت در مراسم های عجیب چینی از جشنواره خوردن فلفل های تند تا جشن سال نو را بهانه ای قرار می دهند تا ضمن خرید تور چین از زیبایی های این کشور باستانی استفاده کنند. یکی از هزاران جشنواره معروف در چین "جشن فانوس چنگدو" است.

هر سال در فروردین ماه در شهر چنگدوی چین جشنواره فانوس ها با سبک و سیاقی متفاوت برگزار می شود. باید بدانید که چنگدو یکی از شهرهای استان سیچوآن چین است و از نظر اقتصادی یکی از مهمترین شهرهای این کشور محسوب می شود. بسیاری از گردشگران این شهر را به اوسطه پانداهای معروف چنگدو می شناسند. اگر تصمیم دارید تور نوروز چین را خریداری کنید، بدانید که می‌توانید در جشنواره‌ی فانوس ها هم شرکت نمایید.

ریشه جشنواره فانوس چنگدو به زمان سلسله تانک برمی گردد. دوران فرمانروایی سلسله تانگ (Tang)، عصر شکوفایی و عظمت شعر و ادبیات در چین بود؛ به طور مثال لی‌پو (شاعر عاشق) یکی از مشهورترین شاعران این زمان بود که خود را پیرو آیین لائوتسه (Laozi)، استاد پیر و فیلسوف معروف چینی می دانست. در این دوران با رشد ادبیات در بین عموم مردم، جشنواره فانوس با سنت نوشتن اشعار برروی فانوس ها انجام می شد و سراسر خیابان ها مملو از فانوس هایی می گشت که چینی ها بر رویشان شعرهایی عاشقانه برای عزیزان خود می نوشتند. آنها معتقد بودند که با آذین بندی خیایان ها در این روز باید عشق خود را به معشوقه ی خود یا افرادی که دوستشان داشتند، نشان بدهند.

امروزه جشنواره فانوس های چنگدو در تاریخ 2 مارس (فروردین) در پارک اصلی شهر چنگدو برگزار می شود.

در این مطلب به معرفی 3 جشن جالب آسیایی پرداختیم که به دلیل همزمانی با عید نوروز می توانند گزینه‌های خوبی برای خرید تورهای نوروزی فاینداتور باشند. امیدواریم از سفرهای نوروزی خود بیشترین لذت را ببرید و فاینداتور بتواند به عنوان بزرگترین بانک اطلاعاتی تورهای مسافرتی تور مورد نظرتان را در اختیار شما قرار بدهد.

انتهای پیام/