به گزارش پارس نیوز، 

کریم نجفی برزگر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در آبادان افزود: دانشگاه های قزوین، جامعه المصطفی و دانشگاه آزاد و پیام نور از جمله اعضای شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام هستند.

وی بیان کرد: برخی از کشورها خواهان فعال شدن بخش مجازی دانشگاه های خود هستند و برخی دانشگاه ها مثل دانشگاه علامه اقبال لاهوری پاکستان، در این شبکه عضو هستند.

وی گفت: رشته علم و فناوری بیشترین متقاضی را در بین رشته های شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام به خود اختصاص داده است.

رییس شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام افزود: برای شناسایی دقیق دانشگاه های مجازی کشورهای مختلف برای ارتباطات دقیق تر و جامع تر فرآیند آمایش آموزش عالی دانشگاه های مجازی آغاز شده است.

نجفی برزگر گفت: تایید مدارک علمی صادر شده از دانشگاه های مجازی به عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و برای تایید آن در کشورهای دیگر نیاز به ارتباط وزارتی است.

وی ادامه داد: ما به عنوان نماینده 57 کشور موضوع تایید مدارک در دانشگاه های مجازی جهان اسلام را پیگیری می کنیم.

نجفی برزگر با اشاره به انتخاب دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در این شبکه گفت: مزیت و ظرفیت های موجود در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر داشتن رشته های خاص اقتصاد دریا و زیست محیطی و نزدیکی به کشور عراق است.

وی ادامه داد: معاون وزیر علوم عراق خواهان همکاری برای آموزش رشته های علوم دریایی مورد نیاز آنها در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر است.

نجفی برزگر گفت:در این راستا مکاتبه ای با وزیر علوم عراق انجام شده و قرار شد به دعوت رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، سفری به این منطقه انجام گیرد و تفاهمنامه همکاری با این دانشگاه منعقد شود.

شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام زیر مجموعه کمیته علمی و فناوری سازمان همکاری کشورهای اسلامی، با هدف ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه های کشورهای اسلامی راه اندازی شد. با ایجاد این شبکه، تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراکز دانشگاهی کشورهای عضو به شیوه مجازی افزایش خواهد یافت و ضمن به اشتراک گذاشتن توانمندی موجود، زمینه انجام پروژه های مشترک برای اعضا نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/