به گزارش پارس نیوز، 

داود نامور مدیر مجموعه عمارت نوفل لوشاتو درباره برنامه‌های این تماشاخانه که به‌تازگی یک سالگی خود را پشت سر گذاشته است گفت: این تماشاخانه از آبان ۹۶ که بنده مدیریت آن را برعهده گرفتم دور تازه‌ای از فعالیت‌های خود را آغاز کرده است و از اردیبهشت ۹۷ با نام عمارت نوفل لوشاتو فعالیت خود را ادامه داد. قبل از این، تماشاخانه با نام ارغنون کار می‌کرد اما بعد از اینکه من مدیریت مجموعه را برعهده گرفتم مجوزم را به این مکان انتقال دادم و تماشاخانه با عنوان عمارت نوفل لوشاتو به فعالیتش ادامه داد. در طول این یک سال بیش از ۱۷۰ اجرای نمایشنامه‌خوانی، صحنه‌ای و جشنواره‌ای داشته ایم که اکثر کارها هم با موفقیت اجرا شده اند.

وی ادامه داد: تلاش ما این بوده است که کارهای حرفه‌ای را از دانشجویی جدا کنیم چون کارهای دانشجویی تجربه آنچنانی ندارند و در مباحث بیزینسی و فروش، کم تجربه هستند به همین دلیل ما حواسمان به این گروه‌ها است. سالن شماره یک ما ۱۳۳ نفره است که قابلیت پذیرش ۴۰ نفر خارج از ظرفیت را هم دارد و بیشتر پذیرای آثار حرفه‌ای است. سالن کوچک ما هم ۹۲ ظرفیت دارد که البته از قبل وجود داشت اما مورد بازسازی قرار گرفت و تبدیل به یک بلک باکس حرفه‌ای شده است. در این سالن نیز نمایش‌های تجربی و دانشجویی با کیفیت اجرا می‌شود و بسیار جای خوشحالی دارد که این نمایش‌ها پرفروش هستند و مخاطبان خودشان را پیدا کرده اند.

نامور درباره اجرای آثار نمایشی در بخش «به علاوه فجر» جشنواره تئاتر فجر در دوره گذشته گفت: سال گذشته ما در این بخش ۱۴ اجرای جشنواره‌ای داشتیم که مدیریت کردن این تعداد اجرا در یک مجموعه کار سختی بود. طبق تصمیم انجمن تماشاخانه‌های خصوصی قرار شد عمارت نوفل لوشاتو به دلایل برخی از ملاحظات جزو بخش «به علاوه فجر» جشنواره نباشد اما احتمال اعلام آمادگی ما برای حضور در این بخش وجود دارد چون این تماشاخانه ظرفیت و موقعیت جغرافیایی مناسبی دارد.

مدیر عمارت نوفل لوشاتو درباره دیگر برنامه‌های این تماشاخانه عنوان کرد: در طول این مدت ما وارد فعالیت‌های بیزینسی به هر قیمت نشدیم و سلبریتی بازی نکردیم چون تلاش‌مان این بوده که با آدم‌های حرفه‌ای و تئاتری کار کنیم. این تماشاخانه آخر هفته‌ها و در برخی مواقع صبح‌ها به اجراهای کودک و نوجوان اختصاص یافته است.

نامور درباره اجرای کارگاه‌های آموزشی در این مجموعه توضیح داد: برگزاری یک سری کارگاه‌های تخصصی بازیگری با تدریس هنرمندان با تجربه و حرفه‌ای در دستور کار قرار گرفته است که در اولین گام کارگاه بازیگری با عنوان «حراج تئاتر» با حضور سیامک صفری برگزار شد که از میان ۴۵۰ نفری که برای تست آمده بودند آقای صفری ۴۰ نفر را انتخاب کردند و با این هنرجویان هر شنبه اجرای تئاتر داشتیم که مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفت. سیامک صفری به این امر معتقد است که کلاس درس یعنی اجرای روی صحنه و در کل دنیا به این شیوه کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. این کارگاه‌ها به پایان رسیده اما اجراها تمام نشده است و قرار است در سالن‌های دیگری نیز ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین کارگاه‌های دیگری با عنوان «تئاتر، چرا و چگونه» نیز با حضور اساتیدی چون محمد امیریاراحمدی، بهزاد جاودان فر، سعید ساحلی و شهاب حسین پور برگزار می‌شود که ماحصل این کارگاه‌ها به اجرای عمومی ۱۵ شبه ختم خواهد شد.

وی در پایان درباره برنامه‌های آینده این مجموعه تئاتری یادآور شد: قرار است در اسفندماه هشتمین جشنواره تئاتر دانشجویی و مردمی «ثمر» به مدت ۱۰ شب در عمارت نوفل لوشاتو برگزار شود که بیش از ۳۰ اجرا در این جشنواره به رقابت می‌پردازند. سال دیگر هم از اساتید و کارگردان‌های بزرگی برای اجرا دعوت خواهیم کرد و همچنین قرار است برای یکی از بازیگران حرفه‌ای تئاتر ایران تا قبل از پایان سال یک نکوداشت برگزار کنیم. همچنین هرساله در آذرماه جشن تولدی برای استاد فرهاد ناظرزاده کرمانی برگزار می‌کنیم و از وی به عنوان یک پژوهشگر و استاد دانشگاه تجلیل خواهیم کرد.