به گزارش پارس نیوز، 

 شبکه سه مدتی است پخش سریال «بانوی عمارت» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد را آغاز کرده است. مجموعه ای که به اعتقاد برخی کپی ناشیانه ای از مجموعه «شهرزاد» است که به دلیل روایت داستان عاشقانه و انتخاب درست بازیگران توانست مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار بگیرد.

تقلید «بانوی عمارت» از «شهرزاد»!

اما حمیدنژاد در این سریال نه در روایت قصه و نه در انتخاب بازیگر نتوانسته خروجی قابل مقایسه ای با «شهرزاد» حسن فتحی داشته باشد. گرچه سعی کرده با انتخاب برخی بازیگران که در «شهرزاد» هم حضور داشتند، این تصور را برای مخاطب به وجود آورد که با سریال خوب و جذابی روبروست! اما کارگردان در این سریال عشق دخترکی را نسبت به یک شاهزاده قجر به تصویر کشیده که برای وصال راه سختی را در پیش دارد و موانع بسیاری را باید از سر راه بردارد.

گرچه در همان ابتدا بیننده حضور جوانکی را در این میان دید که دل به دخترک جوان سپرده و در عشق خود مصرّ است. از این رو می توان گفت که نویسنده در روایت این داستان سعی داشته مثلث عاشقانه دیگری از جنس «شهرزاد» را به تصویر بکشد. گرچه در همان قسمت های نخست شاهزاده قاجار با تهدید کردن پسر جوان عاشق تا حدودی پای او را از این قصه بیرون کشید.

اما موانع و پیچ و خم ها و تعلیق های این داستان به قدری جذاب نیست که مخاطب انتظار اتفاق ویژه ای را داشته باشد و داستان او را غافلگیر کند. به خصوص روایت داستان عاشقانه دخترک با شاهزاده که از قضا صاحب فرزند هم است آنقدر جذاب و پر سوز و گداز نیست که مخاطب با آنها همذات پنداری کند.

فتحی در عاشقانه «شهرزاد» شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و مصطفی زمانی را قهرمانان قصه خود قرار داد که هر کدام به تنهایی می توانستند مخاطب را با خود تا پایان همراه کنند . اما حمیدنژاد در این سریال از حسام منظور بهره گرفته که با وجود اینکه بازیگر با سابقه تئاتر است، اما نه چهره کاریزماتیکی دارد و نه توانایی جذب مخاطب را و از این رو انتخاب چندان مناسبی برای این نقش نیست. شاید برای قضاوت زود باشد. از این رو باید منتظر بود و دید کارگردان در قسمت های بعد چه ترفندی برای جذاب شدن داستان و همراه کردن مخاطب اندیشیده است.