به گزارش پارس نیوز، 

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه همچنین هنرمندان، اساتید، دانشجویان، نخبگان سیاسی و هنری و نمایندگان رسانه های گروهی سمعی و بصری صربستان حضور داشتند.

«یاسمینا کاراناتس» رئیس گروه دوستی پارلمانی صربستان و ایران در این مراسم گفت: برای من مایه کمال خرسندی است که امروز نمایشگاه تابلو فرش و صنایع دستی ایران را که بخشی از میراث فرهنگی ایران و نماد ذوق و هنر هنرمندان ایرانی است را در تالار پارلمان صربستان به همراه سفیر ایران در بلگراد افتتاح می کنم.

وی افزود: فرهنگ و تمدن ایران قدمتی چندین هزار ساله دارد و اصالت، زیبایی و ماندگاری آن در تار و پود این هنر و فرهنگ نهفته است.

وی گفت، برای آشنایی با هنر و فرهنگ یک ملت بهترین شیوه به نمایش گذاشتن آثار هنر آنان است.
کاراناتس تاکید کرد: گروه دوستی پارلمانی ایران و صربستان آمادگی دارد تا برای توسعه روابط دو کشور تمامی سعی و تلاش خود را بکار بگبرد.

«حسین ملا عبداللهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این آیین برگزاری این نمایشگاه در سالن پارلمانی صربستان را نماد روشنی از همکاری های گسترده و سازنده مجالس دو کشور توصیف کرد.

وی ضمن اظهار کرد: صنعت فرش ایران دارای شهرت جهانی و قدمت چند هزار ساله دارد و در حقیقت میراث گرانبهایی از تمدن و فرهنگ ایران است.

وی افزود: در لابلای نقش ها و طرح های فرش ایران بخوبی می توان با ذوق، هنر، فرهنگ و روح متعالی و اندیشه های بلند مردم ایران آشنا شد.

سفیر کشورمان با اشاره به مناسبات بسیار دوستانه و فعال کشورمان با صربستان ابراز اطمینان کرد که برگزاری چنین نمایشگاه هایی مردم دو کشور را نسبت به تاریخ و فرهنگ یکدیگر بیش از پیش آشنا می کند.

انتهای پیام/