به گزارش پارس نیوز، 

فریده اولاد قباد عصر دوشنبه در جلسه رسیدگی و بررسی مشکلات آموزش و مدارس شهرستان ری که با حضور علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری و روسای آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهرری برگزار شد، اظهار داشت: مادامی که آموزش و پرورش، دغدغه و اولویت اولیه و اصلی دولت ها نباشد چالش ها در این حوزه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بودجه سال 96 در آموزش و پرورش 36 هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش سال گذشته در مقایسه با نرخ ارز سه هزار و 500 تومان مبلغ 47 هزار میلیارد تومان محقق نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: از زمانی که مراکز تربیت معلم مورد بی مهری قرار گرفت چالش های بسیاری در حوزه آموزش و پرورش ایجاد شد.

وی عنوان کرد: 470 مرکز تربیت معلم به کمتر از 100 مرکز تقلیل یافت.

اولاد قباد افزود: تعداد دانشجویان مرکز تربیت معلم از 100 هزار دانشجو به هفت هزار نفر کاهش یافت.

وی خاطر نشان کرد: در دهه 60 جمعیت دانش آموزی افزایش یافت و ناگزیر مدارس دوشیفت و سه شیفت شدند و همین موضوع سبب کمبود تجهیزات و امکانات شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش هفت درصدی جمعیت دانش آموزی موجب ایجاد تعادل شد که بر همین اساس منابع مالی و انسانی در آموزش و پرورش تا حدودی نسبت به قبل متعادل شد.

انتهای پیام/