به گزارش پارس نیوز، 

سیدمحمد علمی با اشاره به لزوم احداث این مجموعه ها در سطح شهر، افزایش سرانه فرهنگی و گسترش فرهنگ شهروندی را از اصلی ترین رویکردهای شهرداری قزوین برشمرد و افزود: احداث خانه فرهنگ ناصرآباد، شهید منتظری و فرهنگسرای چوبیندر در منطقه یک، سرای محله عارف و سالن تئاتر شهر در منطقه 2 و فرهنگسرای مینودر در منطقه سه از جمله اقدامات شهرداری قزوین در این راستا محسوب می شود.

وی در تشریح ویژگی های فنی این پروژه ها، تاکید کرد: احداث خانه فرهنگ ناصرآباد با 13 میلیارد ریال اعتبار در سه طبقه و یا یک هزار و 320 متر مربع زیربنا تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در رابطه با پروژه خانه فرهنگ منتظری، تصریح کرد: این طرح نیز با هفت میلیارد ریال اعتبار و با 30 درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی آن ادامه دارد.

علمی ادامه داد: فرهنگسرای چوبیندر نیز در مساحتی بالغ بر یک هزار و 650 متر مربع و 10 میلیارد ریال اعتبار از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی از سوی شهرداری منطقه یک برخوردار است.

این مسئول عمرانی شهرداری خاطرنشان کرد: سرای محله عارف در منطقه 2 شهرداری قزوین نیز در 650 متر مربع و 10 میلیارد ریال اعتبار تاکنون 30 درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به سالن تئاتر شهر و با بیان اینکه عدم وجود چنین سالنی یکی از مشکلات هنرمندان این شهر نیز محسوب می شود، افزود: پروژه یاد شده در یک هزار و 850 متر و در سه طبقه و با 50 میلیارد ریال اعتبار، در حال حاضر 29 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنان نیز در حال احداث است.

علمی در پایان به احداث فرهنگسرای مینودر واقع در شهرداری منطقه سه قزوین اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با یک هزار و 400 متر مربع زیربنا و 15 میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/