به گزارش پارس نیوز، 

 حسن رحیم پورازغدی عضو شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز در همایش « عدالت شیشه‌ای» که مجتمع ولیعصر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد، گفت: آزادی، عدالت، پیشرفت و امنیت، همه این‌ها برای تأمین انسانیت و خدمت به انسان است. تمامی تعالیم پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیتش(ع) در راستای تعالی انسان حرکت کردند.

وی با بیان اینکه تمام احکام اسلام برای پاسداشت انسان بوده، ادامه داد: در واقع هدف انسان است. انسان موجودی است دو بُعدی که یک بُعد آن جهانی و بُعد دیگر طبیعی است. در اصل یک بُعد الهی است و یک بُعد جسمانی.

ازغدی افزود: انسان در نظام اومانیست هدف قدرت، ثروت و شهوت قرارگرفته است و از بُعد الهی آن فاصله گرفته است. حضرت امیر در کلامی می‌فرماید انسان به عقلش می‌ارزد پس باید به عوامل انسانیت پی برد. همچنین انسان هدف است، مابقی وسیله و ایمان و عمل صالح ما را انسان می‌کند. هر آنچه حرام اعلام‌شده است، به خاطر صدمه به روح و جسم اعلام شده.

ازغدی با بیان اینکه نگاه اسلامی در رابطه با حقوق انسان‌ها، فراتر از دیدگاه‌های مادی حقوق بین‌الملل است، اظهار داشت: حقوق یک نفر انسان به‌اندازه‌ای مهم است که در منطق توحیدی گویی حقوق همه بشریت موردبحث است.

وی با بیان اینکه گناه‌ها و محرمات همگی به کرامت انسان ضرر می‌رساند و واجبات در راستای تعالی انسان هستند، تاکید کرد: انسان امانت‌دار خدا در روی کائنات است و به این دلیل انسان، قدرت تسخیر عالم را دارد و دارای ظرفیت‌های بی‌بدیل است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: دین برای رهاسازی انسان از زنجیرهای مادی و استفاده از همین ظرفیت‌ها آمده است. انسان اگر حقوق مادی و معنوی خود را پاسخگو نباشد، زمینه‌های رشد در او سرکوفت خواهد شد. در شرایطی که امکانات زندگی شرافتمند فراهم نباشد، تعالی هم اتفاق نمی‌افتد و از اینجاست که جهاد واجب می‌شود.

ادامه دارد...