به گزارش پارس نیوز، 

 دکتر حسین سلیمی امروز در نشست خبری روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، برگزاری اجلاس دائمی و هماهنگی بین روسای این دانشگاه‌ها را یک اتفاق بزرگ در عرصه آموزش عالی توصیف کرد و گفت: سلسله جلسات اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر برای اولین‌بار است که در کشور برگزار می‌شود و برگزاری این جلسات موجب شده تا به رغم تمام محدودیت‌ها، شاهد ارتقای جدی در آموزش عالی و توسعه تعاملات میان دانشگاه‌ها باشیم. در واقع در این اجلاس سیاست‌ها، شیوه عملکرد، برنامه‌ها و سایر مسائل با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. به گونه‌ای که اثرات آن را نیز می‌توانیم در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها و ارتباطاتی که با دانشگاه‌های جهان برقرار می‌کنیم مشاهده کنیم.

وی در ادامه به ماموریت دولت به دانشگاه‌های سطح یک و به خصوص دانشگاه علامه طباطبایی برای ورود به حل مشکلات و مسائل کشور اشاره و این اقدام را به بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود: دولت در چند ماه گذشته از دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه‌های برتر درخواست کرده که راهکارهایی را برای رفع مشکلات کشور ارائه دهند که دانشگاه‌های سطح یک در این زمینه وارد عمل شده‌اند و هر یک از این دانشگاه‌ها در یک زمینه فعالیت خواهند کرد. بطوریکه دانشگاه علامه طباطبایی در دو زمینه مسائل «پولی و بانکی» و «فضای مجازی»، فعالیت‌های خود را آغاز کرد که نتایج اولیه، استخراج و به دولت ارائه شد.

دکتر سلیمی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه مسائل پولی و بانکی، مشخص شد که کشور در درجه اول در این حوزه با یک بیماری خطرناک مواجه است و اگر فکر اساسی برای آن صورت نگیرد، بقیه حوزه‌های اقتصادی به این بیماری دچار خواهند شد، به طور مثال بدهی بانک‌های مختلف به بانک مرکزی در عرض سه سال مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که بدهی بانک‌های غیردولتی به بانک مرکزی طی سه سال گذشته پنج برابر شده است و اگر برای این موضوع راهکاری اندیشیده نشود، سلامت نظام بانکی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: آمارها نشان می‌دهد که از سال 95 تا 97 حساب سرمایه بانک‌های غیردولتی به شدت کاهش یافته است و ما شاهد بیماری بدخیمی در حوزه نظام بانکی هستیم که نیازمند جراحی فوری است و دانشگاه علامه طباطبایی‌ نیز برنامه دارد که با توجه به تشخیص این بیماری، راهکارهایی را برای رفع آن به دولت ارائه کند.

وی همچنین در خصوص پژوهش و بررسی دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه فضای مجازی نیز افزود: در مطالعات اولیه که با حضور برجسته‌ترین اساتید این عرصه صورت گرفته مشخص شد که کانال دسترسی به اطلاعاتی که شیوه زندگی را تعیین می‌کند، نزد اکثریت مردم شهری کشور تغییر کرده است و شیوه دسترسی به اطلاعات و شیوه اعتماد به اطلاعات تغییر کرده و بر این اساس عوامل بحران‌زا و بحران‌آفرین نیز دستخوش تغییر شده است به طور کلی شیوه کنش اجتماعی در کشور تغییر کرده و ما در آستانه یک تحمل بزرگ در سبک، هویت و شیوه اجتماعی قرار داریم.

به گفته دکتر سلیمی، پژوهش‌های دانشگاه علامه طباطبایی در عرصه فضای مجازی بیانگر این است که شیوه کنش سیاسی نیز در کشور در حال دگرگونی است و رویکرد به کنش‌های سنتی سیاسی نیز در حال تغییر است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه اقبال دانشجویان به یک شیوه خاص فعالیت سیاسی در حال دگرگونی است و روش‌های دیگری در فضای مجازی برای این موضوع شکل گرفته است، گفت: امیدواریم که برگزاری مراسم‌ روز 16 آذر، کمک کند که به شیوه کنش سیاسی برسیم.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی بر ضرورت بازاندیشی در جنبش دانشجویی تاکید کرد و اظهار داشت: باید در مورد جنبش دانشجویی بازاندیشی انجام داد چرا که جنبش دانشجویی در حال پوست انداختن و وارد شدن به مرحله جدیدی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دانشگاه علامه طباطبایی آموزش مکمل مهارتی برای دانشجویان ایجاد شده و در طول 8 ماهه گذشته 5000 نفر از دانشجویان علامه این دوره‌ها را فرا گرفته‌اند.