به گزارش پارس نیوز، 

مهدی میامی بازیگر و کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «مردی به نام دایک» گفت: این نمایشنامه نوشته هال ورثی‌هال و روبرت میدل‌مس است که تازه به دستم رسیده است و زمانی که متن را مطالعه کردم به نظرم یکی از جذاب‌ترین نمایشنامه‌هایی آمد که تا به حال خوانده‌ام. این اثر نمایشی ۴ پرسوناژ دارد و امکان بسیار مناسبی برای بازیگران فراهم می‌کند تا توانایی‌هایشان را به مخاطب عرضه کنند.

وی ادامه داد: دغدغه اصلی من بازیگری است و معتقدم یکی از جذابیت‌های تئاتر بازی کردن روی صحنه است و مخاطبان نیز برای دیدن بازیگرها به دیدن آثار نمایشی می‌نشینند از همین رو در این نمایش تماشاگران می‌توانند شاهد ۴ بازی فوق‌العاده باشند.

میامی ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که این متن را برای اجرا انتخاب کردم، داستان جذاب نمایشنامه بود که اثری خانوادگی و رمانتیک به حساب می‌آید. در این نمایش مردی به نام دایک شخصی را کشته و محکوم به اعدام است و یک ساعت دیگر حکم او اجرا می‌شود اما او هویت واقعی‌اش را فاش نکرده و اکنون از سراسر کشور نامه‌هایی آمده و افرادی مدعی‌اند با او نسبت فامیلی و دوستی دارند. جذابیت اصلی نمایش در فاش شدن هویت این مرد و دلایل این پنهان کاری است.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: نمایشنامه اثری رئالیستی با بازی‌های واقع‌گرایانه است اما در اجرا نگاه تازه‌ای به متن شده است و از نظر شیوه کارگردانی تلاش کرده‌ام رویکردم به متن متفاوت باشد.

نمایش «مردی به نام دایک» از ۱۴ آذر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

میامی پیش از این نمایش‌های «آتش افروزان» ماکس فریش، «شوخی در گود» بهزاد فراهانی، «زورق سرگردان» اسلاومیر مروژک، «مرد گل به‌دهان» لوییجی پیراندلو، «یزدگرد و آسیابان» بهزاد فراهانی، «دنیای دیوانگان» مهدی میامی، «نقص» اوژن یونسکو و «برگشتی در کار نیست» اریک برادول را در مقام کارگردان اجرا کرده است.