به گزارش پارس نیوز، 

فاضل نظری شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اظهار داشت: شعار امسال جشنواره حقوق کودکان است یکی از حقوقی که کودکان دارند این است که به غیر از آموزش‌های رسمی آموزش‌های زندگی را فرا‌ بگیرند تا درگیر و دار زندگی دچار‌ آسیب‌های اجتماعی که اکنون برخی از بزرگسالان گرفتار آن هستند نشوند.

وی افزود: اگر به غیر از آموزش‌های رسمی نوع زندگی کردن صحیح را به نسل قبل می‌آموختند اکنون برخی از آنان گرفتار زندان و سایر آسیب‌های اجتماعی نبودند هنر تئاتر این ظرفیت را دارد که کودکان و نوجوانان این جامعه را از این آسیب باز دارد لذا باید به کودکان حق زندگی کردن را بیاموزیم تا با مهارت‌های که بدست‌آورده‌اند جامعه را بسازند.

نظری با بیان اینکه کودکان باید توان نه گفتن و کنترل خشم را بیاموزند و این هنر است که می‌تواند چنین قابلیتی را در آنان متبلور کند، گفت: هنر این خلا را پر می‌کند پس باید آنرا تقویت کرد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، افزود: بزرگترین تجلی و امید به آینده برگزاری جلسه‌های مرتبط به کودکان و نوجوانان است و چه خوب که این جلسه‌ها با هنر نمایش هم آمیخته باشد، تا دنیای آموزشی غیر‌رسمی کودکان با شادی همراه باشد و مسایل را در ذهن آنان نهادینه کند چراکه اگر برای هنر کودک و نوجوان هزینه کنیم هزینه نکرد‌ه‌ایم و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

دبیر این جشنواره هم گفت: کودکان با هنر نمایش انسانی زندگی کردن را می‌آموزند تا کشور را بر مبنای آن بنا کنند مبنای که ارزش‌های انسانی را شامل می‌شود کودکان به شادی و نشاط نیاز دارند و این شادی نشاط را می‌توان با تئاتر به آنان داد و نباید آنان را از حق دیدن تئاتر محروم کرد.

مریم کاظمی افزود: هنر تئاتر مشق زندگی کردن به آینده‌سازان این کشور می‌آموزد و عواطف را به آنان یاد می‌دهد و یاد می‌دهد چطوری درست زندگی کنند آنهم به تنهایی و نه به کمک دیگران.

انتهای پیام/