به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا کاظم پور تهیه کننده، درباره آخرین وضعیت ساخت مستند داستانی «سوت مرگ» گفت: نسخه نهایی این اثر آماده شده است. موضوع «سوت مرگ» به حادثه پتروشیمی بوعلی که دو سال پیش اتفاق افتاد، می پردازد. حادثه ای که باعث شد حدود سه روز بخشی از مجتمع در آتش بسوزد. مستند داستانی «سوت مرگ» رئال انیمیشنی 32 دقیقه ای به کارگردانی فرشاد اکتسابی و تهیه کنندگی خودم است و فیلمنامه آن با تلاش یک تیم تحقیق آماده شده است.

این تهیه کننده اذعان داشت: این مستند کاری خاص و حساس است که تحقیق آن به صورت کاملاً تخصصی پیش رفت و نمونه آن در دنیا کم است. به طور مشخص آمریکا در ساخت چنین فیلم هایی پیشروست.

همچنین فرشاد اکتسابی کارگردان «سوت مرگ» درباره اولین نمایش این اثر بیان کرد: بیشتر تمایل دارم فیلم را به جشنواره ای داخلی یا خارجی با موضوع صنعت بفرستم. در جشنواره سینما حقیقت امسال یک بخش جنبی در مورد معدن بود، اما حس کردم فیلم من تناسبی با آن ندارد.

این کارگردان در مورد بخش انیمیشن «سوت مرگ» اظهار کرد: یکی از مزایای رئال انیمیشن بهره بردن از پژوهش بسیار دقیق و کامل و جزء به جزء است. در سینمای مستند شاخه ای در رابطه با فیلم هایی که اتفاقات گذشته را بازسازی می کنند، وجود دارد تا بتوان از طریق آن برای مخاطب جزئیات کامل را شرح داد. رئال انیمیشن " سوت مرگ " هم در این دسته از فیلم ها قرار می گیرد. استفاده از انیمیشن در آن به منظور بازسازی جزئیات سایت صنعتی از بین رفته بود.