به گزارش پارس نیوز، 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استناد سیاست های کلی نظام اداری کشور و برنامه های اعلامی دولت دوازدهم در حوزه فرهنگ و هنر در اطلاعیه ای به منظور رعایت حقوق شهروندی و توجه به شأن والای فعالان عرصه فرهنگ، هنر و رسانه تغییراتی را در راستای ساماندهی وضعیت ارائه خدمات و صدور مجوزهای گوناگون خود اعلام کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استناد سیاست­ های کلی نظام اداری کشور و برنامه­ های اعلامی دولت دوازدهم در حوزه­ فرهنگ و هنر و به­ منظور رعایت حقوق شهروندی و همچنین توجه به شأن والای فعالان عرصه­ فرهنگ، هنر و رسانه؛ از طریق حذف روش­ های غیرضرور و اصلاح فرآیندهای اداری، تغییراتی را در راستای سامان­دهی وضعیت ارائه­­ خدمات و صدور مجوزهای گوناگون خود، به شرح زیر، اعلام می­ نماید:

از تاریخ اول دی­ماه سال جاری؛ مبنای صدور مجوز در زمینه­ های موضوع قانون «اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» و سایر قوانین و مقررات موضوعه ذی‌ربط، تنها «٣٦ فقره مجوز» خواهد بود.

بدیهی است که الزام شهروندان به دریافت مجوزی از این وزارتخانه (غیر از موارد مندرج در جدول) و یا جایگزینی فرآیندهای جدید به­ جای چرخه­ های حذف­ شده، از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی دولتی یا غیردولتی، هیچ­گونه محمل قانونی نخواهد داشت.

از تاریخ اول بهمن­ ماه سال جاری؛

تشکیل پرونده­ دستی (غیر الکترونیکی) در تمام واحدهای تابعه و وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صورت نمی­ گیرد؛ و متقاضیانی که پرونده­ های آنان قبلاً در تهران یا شهرستان­ ها به­ صورت دستی تشکیل شده ، ضمن برخورداری از اولویت رسیدگی، به نحو مقتضی، راهنمایی خواهند شد.

سامانه­ های متعدد صدور مجوز و سایر خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به­ صورت یکپارچه و صرفاً با یک بار ثبت نام و ارائه­ مدارک اولیه، امکان بهره ­گیری از همه­ خدمات و همچنین رهگیری گردش کار و فرآیند را فراهم خواهند کرد.

مجوزهای قبلی صادره توسط این وزارت، تا تاریخ مندرج در آنها و حداکثر تا پایان سال جاری دارای اعتبار است اما دارندگان آنها می ­توانند پس از استقرار «پنجره­ واحد مجوزها و خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» مجوزهای جدید را دریافت کنند. (مجوزهایی که نیازی به این تطبیق وضعیت ندارند، در پنجره­ واحد اطلاع ­رسانی می­ شوند).

از تاریخ اول اسفندماه سال جاری؛

دستورالعمل­ ها و شیوه ­نامه­ های مربوط به هریک از این مجوزها، منتشر خواهد شد.

با انتشار نمونه­ پروانه­ های جدید، تمامی پروانه­ ها یا مجوزهای ٣٦ گانه­ ای که از آن تاریخ توسط این وزارتخانه صادر می­ شوند، دارای کد QR هستند که اصالت و درستی آن قابل ردگیری به­ صورت برخط است.

عناوین و فهرست کامل خدمات و مجوزهای دو سازمان «حج و زیارت» و «اوقاف و امور خیریه» و نیز دستورالعمل­ های مربوط به هریک، منتشر خواهد شد.

فهرست سایر خدمات مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل تسهیلات، موافقت­نامه ­ها، گواهی­نامه­ ها، تأییدیه­ ها و ... نیز پس از بازنگری و نهایی­ سازی، منتشر خواهد شد.

کارکنانی که بعد از تاریخ­ های مقرر، هرگونه مجوز، خارج از موارد مندرج در جدول زیر را صادر کنند و یا برای فعالیت­ های مختلف، مطالبه­ مجوزی خارج از مندرجات آن و یا مدرکی افزون بر آنچه اعلام شده است را داشته باشند، متخلف محسوب می­ شوند. از عموم مراجعان تقاضا دارد موارد تخلف را به سامانه­ دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعکس کنند.

در راستای تحقق سیاست­ های دولت و نظر به تأکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، از اصحاب محترم رسانه که با ایفای نقش دیده­بانی خود، استقرار دولت الکترونیک را رصد کرده و این دستگاه اجرایی را برای نیل به اهداف، یاری می رسانند صمیمانه سپاسگزار است.

معاونت توسعه مدیریت و منابع

دفتر نوسازی و تحول اداری

انتهای پیام/