به گزارش پارس نیوز، 
علی اکبر قربانلو اظهار کرد: شب گذشته یک قلاده خرس قهوه‌ای در اثر تصادف در محور شاهرود- مجن تلف شد.

وی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون 5 خرس قهوه‌ای در طول محور شاهرود-تاش در اثر تصادف تلف شده افزود: یکی از این خرس ها بالغ و چهار قلاده نیز نابالغ بودند.

وی تصریح کرد: خرس‌ها با نزدیک شدن خواب زمستانی به دلیل شرایط تغذیه‌ای و میزان ذخیره چربی در بدن تحرکات بیشتری دارند ضمن این‌که از طرف دیگر گاه به دلیل کمبود غذا در طبیعت، خرس‌ها به باغات حاشیه روستاها آمده و همین ترددهاست که گاه به تصادف و تلف شدن آنها منجر می‌شود.

رئیس محیط زیست شهرستان شاهرود در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص جمعیت خرس‌های قهوه‌ای در زیستگاه‌های این شهرستان اظهار کرد: خرس قهوه‌ای جمعیت بالایی در شهرستان دارد و تعدد تلفات جاده‌ای این گونه در این مسیر یکی از نشانه‌های جمعیت بالای آن در این زیستگاه است.

وی با اشاره به عبور برخی جاده‌ها از زیستگاه‌های استان از رانندگان خواست حین عبور از این محورها با سرعت کمتری حرکت کرده و با توجه به جمعیت خوب حیات وحش منطقه مراقبت لازم را در این مسیر داشته باشند.

وی با بیان این‌که چشم حیات وحش در شب کاملا مشخص است، گفت: اگر خودروها سرعت کمی داشته باشند می‌توانند در صورت مواجهه با حیات وحش در جاده خودروی خود را کنترل و از تلف شدن حیات وحش هم جلوگیری کنند.

قربانلو در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص وجود تابلوهای هشداردهنده در این محور گفت: متاسفانه این محور فاقد تابلوهای هشداردهنده است.

رئیس محیط زیست شهرستان شاهرود از حیات وحش به عنوان سرمایه‌ای برای کشور نام برد و افزود: انتظار می‌رود که مردم به حیات وحش به مثابه یک سرمایه ملی نگاه کنند. ضمن این‌که رسانه‌ها باید به فرهنگ‌سازی بیشتر در زمینه ضرورت حفاظت از حیات وحش بپردازند.

به گزارش ایسنا- براساس آمار اعلام شده طی کمتر از هشت ماه گذشته و تقریبا هر 45 روز یک قلاده خرس در محور شاهرود -تاش در اثر تصادف تلف شده است.

انتهای پیام